Czytasz dzięki

Innowacje hotelowe w czasie posuchy

opublikowano: 08-07-2020, 22:00

Po otwarciu hoteli obłożenie jest wciąż minimalne. Nieliczne obiekty rozszerzają ofertę dla nowych grup docelowych

Jak wynika z ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP), w czerwcu nadal nie otworzyła się jedna piąta obiektów. W otwartych hotelach obłożenie oscyluje w okolicach 10 proc. Jedynie co 10 hotel uzyskał obłożenie powyżej 40 proc. w czasie długiego weekendu (Boże Ciało). Swoje własne badanie przeprowadziła firma Sun & Snow, operator apartamentów wakacyjnych. Mimo deklarowanej przez 94 proc. ankietowanych chęci wyjazdu na wakacje jedynie 26 proc. przyznało, że dokonało już rezerwacji.

Hotel Holiday Inn w Józefowie gotów jest choćby częściowo zamienić się z
wypoczynkowo-konferencyjnego obiektu w biurowiec, oferujący elastyczne
powierzchnie dla biznesu. [
Zobacz więcej

TRANSFORMACJE:

Hotel Holiday Inn w Józefowie gotów jest choćby częściowo zamienić się z wypoczynkowo-konferencyjnego obiektu w biurowiec, oferujący elastyczne powierzchnie dla biznesu. [ Fot. ARC

— Podczas rozmów z klientami i w wynikach naszych badań widać niestety cały czas dużą niepewność wśród osób planujących wakacyjny wypoczynek. Wynika to zarówno z sytuacji gospodarczej, niepewności co do stabilności zatrudnienia, ale też niejasnej sytuacji związanej z tzw. bonem turystycznym. Może to powodować dużą zmienność cen w obrębie całej branży, która na pewno straci na braku turystów zagranicznych — mówi Marcin Dumania, prezes Sun & Snow.

Według ankietowanych przez IGHP, aby wypromować swoje obiekty i zwiększyć obłożenie, hotele wprowadzają obniżki cen noclegów (60 proc.) albo przynajmniej nie podnoszą cen z ubiegłego roku mimo wzrostu kosztów (30 proc.). Nieliczni jak na razie szukają bardziej innowacyjnych rozwiązań, polegających na rozszerzeniu działalności o nową grupę docelową gości lub nową aktywność biznesową.

Biznes pod Warszawą

Zamianę choćby części hotelu na elastyczne przestrzenie biurowe proponuje Marcin Górzyński, prezes Aquila Park, spółki zarządzającej 148-pokojowym obiektem marki Holiday Inn w Józefowie pod Warszawą.

— Obiekt ma dwa wejścia i duży teren rekreacyjny wokół. Szybki internet zadowoli nawet firmę technologiczną. Dużemu klientowi możemy zaoferować jedno z pięter, całe skrzydło czy salę konferencyjną na miesiąc lub dłużej i nie na noclegi, a na pracę w ciągu dnia. Możemy nawet pomóc w wymianie wyposażenia pokoi, usunąć łóżka i wstawić sprzęt biurowy danej firmy — mówi Marcin Górzyński.

Prezes Aquila Park przyznaje, że po uruchomieniu hotelu Holiday Inn w Józefowie firmy nie rezerwują jeszcze miejsc na duże konferencje i szkolenia, choć już zorganizowały w obiekcie kilka narad biznesowych. Dlatego cały czas obiekt zachęca też do odwiedzin rodziny warszawiaków zainteresowane wypoczynkiem i uprawianiem sportu na terenie swojego obiektu i w lasach nad Świdrem. Liczy też jednak, że oferta pracy w jedno-, dwuosobowych gabinetach biurowych okaże się atrakcyjną alternatywą dla firm poszukujących dodatkowej elastycznej przestrzeni dla pracowników daleko od centrum miasta.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Integracja rodzinna

Hotel Ossa Conference & Spa to konferencyjny gigant zlokalizowany 75 km od Łodzi i od Warszawy, w którym odbywają się kongresy, konferencje, integracje, targi, szkolenia i pobyty indywidualne. Obiekt posiada 523 pokoje, 35 sal konferencyjnych, powierzchnię targową, kilka restauracji, klubów, 23 hektary terenu, basen, spa, a nawet zarybiony staw. Obecny właściciel obiektu inwestuje w infrastrukturę wewnętrzną i zewnętrzną, np. w budowę ścieżek biegowych, licząc, że to podniesie jego atrakcyjność nie tylko w oczach klientówbiznesowych, ale też rodzin szukających miejsca na wypoczynek.

— Przed wybuchem pandemii mieliśmy bardzo dużo rezerwacji konferencyjnych i prognozy wskazywały, że ten rok będzie jeszcze lepszy niż poprzednie. Po jej wybuchu wszystko obróciło się o 180 stopni. Mimo to staraliśmy się nie reagować panicznie. Skupiliśmy się na optymalizacji i dostosowaniu oferty do zmieniającego się rynku. Z uwagi na zbliżający się sezon wakacyjny skoncentrowaliśmy realizowane projekty na przygotowaniu oferty dla gości indywidualnych, wykorzystującej takie nasze atuty, jak położenie w otoczeniu natury, okolicznych sadów, bezpieczeństwo pobytu w dużym obiekcie — mówi Anna Krawczyk, dyrektor generalny Hotelu Ossa Conference & Spa.

Kreatywność na wyczerpaniu

Zdaniem Marcina Mączyńskiego, sekretarza generalnego IGHP, prawdopodobnie niewiele hoteli przygotowuje aż tak radykalne innowacje związane ze zmianą zakresu usług i grupy docelowej, ponieważ oprócz przykładu Holiday Inn nie słyszał jeszcze o podobnych. Podejrzewa, że próby kreatywnego poszukiwania nowych rozwiązań skutecznie tłumi brak popytu — wiele wskazuje na to, że korporacje poprzestają wciąż jeszcze na spotkaniach online i na małych kameralnych naradach. Rafał Rosiejak, dyrektor zarządzający w L/E/I Transactions i ekspert hotelowy, podkreśla, że środowisko hotelowe wcale nie jest mało innowacyjne, ale całą swoją energię kierowało dotychczas na wspólne dopracowanie zasad, jak zapewnić gościom bezpieczeństwo w czasach pandemii.

— Solidarność tych w końcu konkurencyjnych firm pokazuje, że w sytuacji wspólnego zagrożenia potrafią współpracować, wymieniać się pomysłami — mówi Rafał Rosiejak.

           

  

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Berłowski

Polecane