Czytasz dzięki

Innowacje lekiem na kryzys

opublikowano: 02-08-2020, 22:00

Firmy stawiające na inwestycje w ICT mogą liczyć na specjalne wsparcie, które pomoże im przetrwać trudne czasy.

Eksperci Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w najnowszej edycji raportu „Monitoring trendów w innowacyjności” przeanalizowali działania różnych krajów mające zapobiec negatywnym skutkom pandemii. Specjaliści rządowej agencji są zgodni, że w okresie zawirowań firmy powinny otworzyć się na innowacje. Ogromny potencjał widzą w start-upach i projektach cyfrowych. Powołując się na szacunki brytyjskiego Uniwersytetu w Cambridge, eksperci PARP wskazują, że w ciągu najbliższychpięciu lat koronawirus może kosztować globalną gospodarkę nawet 82 bln USD.

— Kraje na całym świecie doceniają wkład start-upów w rozwój gospodarek i dlatego chętnie oferują im programy ratowania płynności. Popularne są również konkursy wspierające tworzenie innowacji, szczególnie tych, które mogą sprostać wyzwaniom związanym z pandemią — mówi Paulina Zadura, dyrektor departamentu analiz i strategii w PARP.

Zauważa, że rząd Wielkiej Brytanii przeznaczył dla start-upów finansowanie w wysokości 1 mld funtów. Inwestycje będą wspierane pożyczkami zamiennymi. Jeśli nie zostaną spłacone, zamienią się w kapitał własny spółki. Specjalny program wsparcia powstał też w Luksemburgu. Szanse na dofinansowanie mają projekty polegające na opracowaniu innowacyjnych produktów i usług. Powinny one bazować na technologiach, które pomogą przezwyciężyć skutki kryzysu. Wiele państw — jak podkreślają eksperci PARP — stawia na projekty wspierające MŚP w rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych. Na taką pomoc mogą liczyć m.in. chińskie firmy.

— Również polskie przedsiębiorstwa mogą korzystać z podobnego wsparcia. Na ten cel są przeznaczone pieniądze z programu Inteligentny Rozwój. Wszystkie rozwiązania wspierające automatyzację procesów w firmie, pracę zdalną, wykorzystywanie rozwiązań chmurowych czy sztucznej inteligencji pomagają firmom zyskać przewagę konkurencyjną — zaznacza Paweł Chaber, ekspert w departamencie analiz i strategii PARP.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane