Inwestor – MŚP

opublikowano: 08-12-2020, 20:00

W kategorii Inwestor – MŚP zwyciężyła Summa Linguae Technologies, natomiast wyróżnienia trafiły do firm Chespa i VirtusLab.

Nagroda główna: Summa Linguae Technologies

Do 2015 r. spółka była tradycyjnym biurem tłumaczeń. Rok później przedstawiciele Summa Linguae Technologie przedefiniowali jej strategię biznesową. Dziś ponad 50 proc. przychodów firma osiąga z rozwiązań technologicznych. Zarządza danymi w wielu językach. Pomaga gromadzić dane dźwiękowe, zdjęciowe i wideo dużym, globalnym firmom technologicznym, które działają m.in. w Stanach Zjednoczonych, północnej i zachodniej Europie oraz w Azji. Wspomniane firmy budują na bazie tych danych sztuczną inteligencję. Przedstawiciele spółki skupiają się na obsłudze branży IT, life sciencies (w tym sektora farmaceutycznego), multimedialnej i e-commerce.

Krzysztof Zdanowski, prezes Summa Linguae Technologies.

– Jesteśmy dumni z naszych pracowników, którzy działają zgodnie z wartościami spółki. Są nimi: innowacyjność, kreatywność, elastyczność i efektywne wykorzystywanie dostępnych zasobów – mówi Krzysztof Zdanowski, prezes Summa Linguae Technologies.

Jak przedsiębiorstwo radzi sobie w czasie pandemii?

– Nasze elastyczne podejście do strategii firmy zapewnia jej dynamiczny wzrost. Pomimo pandemii spółka zanotowała w tym roku 20 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży. Obecnie jedynie 5 proc. przychodów pochodzi z rynku polskiego - podkreśla Krzysztof Zdanowski.

Podkreśla, że domeną spółki są innowacje.

– Gromadzimy i przetwarzamy dane wykorzystywane do budowania sztucznej inteligencji, w tym asystentów głosowych oraz zaawansowanych technologicznie gadżetów, takich jak inteligentne zegarki i pojazdy autonomiczne. Dzięki własnej technologii możemy sprostać każdemu wyzwaniu, które dotyczy danych wielojęzycznych – zaznacza prezes Summa Linguae Technologies.

Przedstawiciele spółki konsekwentnie realizują przyjętą kilka lat temu strategię biznesową.

– Mamy odwagę sięgać po więcej, ale nie boimy się też odrzucać propozycji biznesowych, które nie są spójne z naszą strategią. Działamy konsekwentnie i dlatego rozwijamy się globalnie – przekonuje Krzysztof Zdanowski.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Spółka ma apetyt na kolejne zagraniczne akwizycje. Według jej prezesa nie jest sztuką kupić i przejąć biznes. Sztuką jest – jak mówi – zintegrować pod względem technologicznym.

– Wciąż szukamy synergii przychodowych i kosztowych. Widzimy duży potencjał w przejęciach. Klienci nie odchodzą od nas, kiedy zmienia się właściciel firmy. Już wiemy, jak ten proces po akwizycji poukładać, aby odbiorcy naszych rozwiązań czuli się bezpiecznie – wyjaśnia Krzysztof Zdanowski.

Przedstawiciele spółki wciąż chcą być przed branżowymi konkurentami.

– Odwaga do inwestowania w innowacje i nowe technologie wyróżnia nas na globalnym rynku. Ciągle poszerzamy bazę klientów i obsługujemy nowe języki. Jesteśmy w stanie realizować usługi dla całego świata. Zdarzają nam się klienci z najbardziej egzotycznych zakątków globu – zaznacza prezes Summa Linguae Technologies.

Wyróżnienie: Chespa

Chespa to producent farb, wykrojników i klisz poligraficznych dla branży opakowaniowej. – Jesteśmy swego rodzaju pośrednikiem między klientem, czyli producentem opakowań lub wyrobów spożywczych i kosmetycznych, a drukarniami. Klient ma wizję swojego opakowania, a naszą rolą jest przygotować je w takie sposób, aby spełniało wszystkie wytyczne – mówi Marek Siekiera, prezes Chespy.

Spółka chętnie podbija nowe rynki. Chespa sprzedaje swoje wyroby do 60 krajów, m.in. afrykańskich i azjatyckich.

Wyróżnienie: VirtusLab

Rzeszowska firma jest dostawcą systemów informatycznych i usług związanych z ich utrzymaniem. Ma własny dział badawczo-rozwojowy. Odbiorcami jej usług i produktów są klienci zagraniczni m.in. z branż e-commerce, finansowej i produkcyjnej.

– Specjalizujemy się w rozwiązania technologicznych, które poprawiają efektywność wdrażania systemów informatycznych w firmach. Oferujemy też nowoczesne oprogramowanie dla przedsiębiorstw produkcyjnych, które dzięki niemu mogą być bardziej konkurencyjne na rynku – mówi Rafał Pokrywka, prezes firmy VirtusLab.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane