Jarosław Mikos, doświadczony menedżer, szybko ujawnił się w nowym miejscu pracy po kwietniowej informacji, że na fotelu prezesa IAI (oferującego oprogramowanie IdoSell) zastąpi go Michał Paschalis-Jakubowicz z giełdowej spółki K2. Przejął ster w grupie WeNet, której większościowym akcjonariuszem (60,8 proc.) od lipca 2019 r. jest fundusz private equity Innova Capital.
Transformacja AI w WeNecie
W kwietniu Jarosław Mikos dołączył do rady nadzorczej (RN) WeNetu, a po dwóch miesiącach objął funkcję prezesa. Dotychczasowy, Michał Wrzesiński, wrócił do RN jako jej wiceprzewodniczący. To jeden z prywatnych inwestorów, który w 2014 r. kupił za 1 EUR Polskie Książki Telefoniczne i na ich bazie zbudował nowy cyfrowy biznes.
— Postaram się, by powołanie mnie na prezesa WeNetu było na tym etapie rozwoju spółki docelowym rozwiązaniem. Michał Wrzesiński przechodzi do rady nadzorczej, ale nadal będzie mnie wspierał w pracy operacyjnej, szczególnie w ekspansji biznesu i rozwoju produktu — komentuje Jarosław Mikos.
Karierę w biznesie rozpoczął w 1995 r. w Deloitte & Touche. W kolejnych latach m.in. połączył Energis Polska z GTS Polska, zrestrukturyzował fundusz Magna Polonia i kierował Polskimi ePłatnościami.
— WeNet przechodzi mocną transformację w obszarze AI [sztucznej inteligencji — red.], a ja specjalizuję się w transformacjach biznesu — pracowałem już przy kilku tego rodzaju projektach, m.in. w Wirtualnej Polsce Holding oraz IAI. Ponadto od 20 lat działam w sektorze cyfrowym, więc uważam, że mogę wiele wnieść do firmy — mówi Jarosław Mikos.

200 mln zł przychodów na horyzoncie
Zatrudniający ponad 1 tys. pracowników w 19 biurach WeNet obsługuje ponad 50 tys. małych i średnich firm, pomagając im w cyfrowej transformacji m.in. przez uruchomienie sklepu internetowego.
— Po przejęciach na Słowacji i Węgrzech widzimy pole do dalszej konsolidacji branży w regionie, niemniej priorytetem pozostaje dla nas rozwój w Polsce z uwagi na skalę rynku. W tym roku mierzymy w ponad 20-procentowy wzrost — do około 200 mln zł przychodów. Zakres naszej oferty jest szeroki. Przede wszystkim pomagamy drobnym przedsiębiorcom zaistnieć w internecie dzięki tworzeniu stron oraz prowadzeniu SEO i lokalnego marketingu — mówi Jarosław Mikos.