Jastrzębski: połączenie Lotosu i Orlenu będzie biznesowo korzystne

opublikowano: 07-03-2018, 11:44
aktualizacja: 07-03-2018, 11:49

Połączenie Lotosu i Orlenu będzie biznesowo korzystne, a bardziej na tym skorzystamy my - mówi Marcin Jastrzębski, prezes Lotosu.

Pod koniec lutego państwowa firma PKN Orlen podpisała list intencyjny ze skarbem państwa, który kontroluje Lotos. Orlen „nabędzie bezpośrednio lub pośrednio minimum 53 proc. udziału w kapitale Lotosu”. To oznacza, że Orlen chce odkupić m.in. akcje należące do skarbu państwa, który ma 53,19 proc. akcji Lotosu.

Marcin Jastrzębski, prezes Lotosu
Zobacz więcej

Marcin Jastrzębski, prezes Lotosu Fot. Marek Wiśniewski

W środę, przy okazji publikacji wyników finansowych, do planów Orlenu i skarbu państwa odniósł się Marcin Jastrzębski, prezes Lotosu. Dotychczas nie zabierał głosu w tej sprawie.

- Najważniejsza będzie oczywiście zgoda Komisji Europejskiej, która będzie analizować różne obszary, nie tylko sprzedaż detaliczną. Uważam, że kwestia stacji benzynowych powinna być rozpatrywana lokalnie, w mikroregionach. Poza tym KE przyjrzy się pewnie handlowi hurtowemu i asfaltom, to jasne. Uzyskanie tej zgody zajmie zapewne 6-12 miesięcy - podkreślił Marcin Jastrzębski.

Podkreślił też, że wierzy, że Lotos skorzysta na połączeniu bardziej niż Orlen.

- Chodzi mi tu głownie o kwestię logistyki. Być może będziemy też kiedyś rozwijać wydobycie w imieniu spółki z Płocka, która radzi sobie z tym dużo gorzej - zaznaczył szef Lotosu.

Przypomniał też też o zagrożeniu, którym jest prognoza wskazująca, że ok. 2022 r. samochody elektryczne będą już tańsze od spalinowych.

- To oznacza dla naszej spółki potencjalne zachwianie sprzedaży - uważa Marcin Jastrzębski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Graniszewska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Jastrzębski: połączenie Lotosu i Orlenu będzie biznesowo korzystne