

Co roku zapraszamy internautów do tworzenia rankingu Złoty Bankier, poddając pod ocenę i głosowanie wycinek bankowości. W przeszłości wybierali najlepszą reklamę bankową oraz bankowe projekty CSR. W tym roku poddaliśmy pod ocenę karty płatnicze, ale nie ich funkcjonalności, lecz wygląd. Unikatową cechą, której potencjał marketingowy i sprzedażowy nigdy nie został wykorzystany, jest możliwość spersonalizowania wyglądu karty przez klienta. Klienci rzadko z niej korzystali, a banki nie przykładały do tego wielkiej wagi.
Karta, poza wyjątkami, nie była przez krajowy sektor bankowy wykorzystywana jako osobny nośnik komunikacji z klientem czy wyróżnik na tle konkurencji. W archiwalnych zasobach „Pulsu Biznesu” znajduje się ponad 60 kart rożnych banków, w tym wielu nieistniejących. O większości można powiedzieć niewiele więcej niż to, że są z plastiku (z wyjątkiem metalowej karty Noble Banku).