Kogo stać na luksus? [PODCAST]

opublikowano: 06-04-2021, 10:00

W dzisiejszym Podcaście Antykryzysowym rozmawiamy o luksusie i o Polakach, których na ten luksus stać. Co kupujemy? Na co wydajemy najwięcej? Które luksusowe marki samochodów biją rekordy sprzedaży? Ile trzeba zapłacić za butelkę alkoholu, by móc uznać go za trunek premium? Które segmenty rynku dóbr luksusowych straciły w czasie pandemii najwięcej? I ile trzeba zarabiać, żeby być zamożnym, a ile żeby być bogatym i bardzo bogatym? Posłuchajcie.

- Osoby zamożne to te zarabiające powyżej 20 tys. zł miesięcznie. I liczba tych osób wzrosła do 265 tys. Natomiast kolejne progi zamożności to osoby bogate, zarabiające powyżej 50 tys. złotych miesięcznie. Ich było prawie 70 tys. I takie najbardziej bogate, zarabiające powyżej miliona rocznie, płacące podatek solidarnościowy, który był niedawno wprowadzony, ich jest 32 tysiące. I tych osób nie przybyło. Tu ciśnie się taki komentarz na usta, że jest dobrze. Natomiast warto spojrzeć na to w kontekście krajów Europy Zachodniej, czy nawet globalnie. Bo często patrzy się na to, ile trzeba zarabiać, żeby wejść w danym kraju do 1 proc. osób najlepiej zarabiających. I w Polsce ten prób zamożności 20 tys. miesięcznie mniej więcej się pokrywa z tym poziomem, bo jest 265 tys. takich osób, mniej więcej mamy 26 milionów podatników PIT, co przekłada się na jakieś 70 tys. dolarów rocznie. Jeżeli porównamy sobie to do sytuacji w innych krajach, to jest to taki poziom mniej więcej jak w Indiach. We Włoszech żeby wejść do 1 proc. najbogatszych osób trzeba zarabiać 2,5 razy więcej, w USA to 7 razy więcej, to już jest pół miliona dolarów, a w Zjednoczonych Emiratach Arabskich 13 razy więcej, ponad 900 tys. dolarów - mówi Tomasz Wiśniewski, Partner w KPMG w Polsce.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane