Spór toczył się przed sądem arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Stronami ugody są Ferrovial Agroman, działający przez oddział w Polsce, Budimex (jego główny akcjonariuszem jest Ferrovial) oraz Estudio Lamela, a także Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze.

Udział Budimeksu w konsorcjum wynosił 40 proc.
Szczegółów ugody nie podano. Budimex zaznaczył jedynie, że jest ona korzystna dla obu stron sporu i może mieć pozytywny wpływ na wyniki finansowe, co będzie dokładnie oszacowane po końcowym rozliczeniu kontraktu przez Ferrovial w trzecim kwartale 2018 r.
"Na mocy ugody zapłata przez PPL na rzecz Konsorcjum obejmuje należności wyłącznie z tytułu zrealizowanych robót i dostaw, w tym z tytułu kwot zatrzymanych" - dodano.
- Trwający dziewięć lat spór z Budimeksem i konsorcjum udało się zakończyć na warunkach satysfakcjonujących wszystkie strony. Było to możliwe dzięki zaangażowaniu Prokuratorii Generalnej oraz dobrej woli prezesa Budimeksu – komentuje Mariusz Szpikowski, prezes PPL.
Na mocy ugody strony zrzekły się wzajemnie wszelkich pozostałych roszczeń objętych postępowaniem przed sądem arbitrazowym oraz zniosły wzajemnie koszty postępowania.
"Zrzeczenie Konsorcjum nie obejmuje roszczeń o zapłatę przez PPL na rzecz Konsorcjum kwoty wynikającej z ugody" - dodano.
