Lavazza przejmuje MaxiCoffee. Gigant kawowy miał 2,7 mld EUR przychodu w 2022 r.

Alicja Skiba
opublikowano: 2023-04-12 11:57

Włoski producent wyrobów kawowych Lavazza ogłosił zakończenie procesu przejęcia francuskiej firmy MaxiCoffee. Gigant kawowy odnotował 2,7 mld EUR przychodu w 2022 r. oraz wzrost obrotów o 17,6 proc. W Polsce sprzedaż produktów firmy zwiększyła się w ciągu roku aż o 28 proc.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Antonio Baravalle, prezes Lavazza Group
Antonio Baravalle, prezes Lavazza Group

MaxiCoffe zatrudnia 1,5 tys. osób, osiąga roczne obroty rzędu 300 mln EUR, a oferta firmy - 8 tys. produktów, w tym ponad 350 marek kawy - jest kierowana zarówno do osób prywatnych, jak i przedsiębiorstw przez platformę e-commerce. Posiada również 60 salonów sprzedaży we Francji, szkołę dla baristów Ecole du Cafe oraz concept stores.

„Kontynuujemy strategię ekspansji międzynarodowej i wzmocnienia biznesu na kluczowych rynkach. MaxiCoffee będzie miało całkowicie odrębny i niezależny zarząd, zachowując swój udany model biznesowy w nienaruszonym stanie” – powiedział Antonio Baravalle, prezes Lavazza Group.

Założyciel MaxiCoffee Group Christophe Brancato nadal będzie posiadał udziały w firmie i pozostanie jej prezesem.

Zadowalające wyniki Lavazzy w 2022 r.

Lavazza poinformowała, że odnotowała zadowalające wyniki pomimo trudnej sytuacji makroekonomicznej, która sprawiła, że wzrosły ceny m.in. kawy, energii, gazu i usług logistycznych. Jak wytłumaczyła w oświadczeniu, udało jej się to dlatego, że absorbowała wzrastające koszty.

“Realizacja strategii międzynarodowego wzrostu w połączeniu z ograniczeniem kosztów dała bardzo zadowalający efekt” - skomentował Baravalle.

W Polsce duży wzrost sprzedaży

Obroty Lavazzy wzrosły zarówno w sektorze detalicznym, jak i reklamy zewnętrznej, gdzie roczny wzrost osiągnęły poziom 26 proc. Na koniec ubiegłego roku wynosiły 136 mln EUR. Segment ziaren się zwiększa i odnotował w 2022 r. 1,4 proc. wzrostu. Firma kontynuuje też plan wprowadzenia na rynek kapsułek aluminiowych.

Sprzedaż Lavazzy zwiększyła w ciągu roku w Niemczech o 18 proc., w USA o 14 proc., we Włoszech i Francji odpowiednio o 1,5 proc. i 6 proc. W Polsce odnotowano 28 proc. wzrostu.