Zabawkarski potentat odnotował spowolnienie wzrostu sprzedaży w ostatnich latach. Jednak rynek w Chinach na tym tle prezentuje się bardzo optymistycznie. W 2016 r. sprzedaż na nim wzrosła o 25-30 proc.

Wartość rynku zabawek i gier w Państwie Środka szacowana jest na 31 mld, a Lego konkurować na nim musi z takimi potentatami jak Mattel, producent lalki Barbie czy Hasbro, firmą odpowiedzialną za serię My Little Pony.
Partnerstwo z Tencent, największą chińską siecią społecznościową i firmą zajmującą się grami, ma na celu stworzenie bezpiecznego środowiska online obejmującego treści, platformy i doświadczenia dostosowane do chińskich dzieci – napisało Lego w poniedziałkowym komunikacie.
Współpraca obejmuje stworzenie strefy wideo Lego dla dzieci na platformie wideo Tencent, a także opracowanie i prowadzenie gier licencjonowanych marki Lego. Wchodzi w nią także LEGO BOOST - zestaw do budowania i kodowania, który umożliwia dzieciom przekształcanie ich klockowych tworów w ruchome obiekty. Przeanalizowana ma być także kwestia stworzenia wspólnej sieci społecznościowej dla dzieci w Chinach.
Tencent to najcenniejsza azjatycka firma, której kapitalizacja rynkowa kształtuje się na poziomie 537 mld USD.
W ubiegłym roku Mattel nawiązał współpracę z chińskim gigantem handlu elektronicznego Alibaba Group Holding twórcą treści online BabyTree, by sprzedawać interaktywne produkty edukacyjne oparte na zabawkach Fisher-Price.
Lego ma około 3-procentowy udział w rynku w Chinach, a kolejne Mattel i Hasbro odpowiednio 2 i 1 proc. według Euromonitor International.
W listopadzie 2016 r. Lego otworzyło fabrykę w Jiaxing w Chinach, która spodziewa się wyprodukować 70-80 proc. wszystkich produktów Lego sprzedawanych w Azji.