Lidl zwiększa udział w brytyjskim rynku do rekordowego poziomu

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 2024-05-21 10:50

Działalność cukierniczo-piekarnicza, w tym sprzedaż wypiekanych na miejscu produktów i wysokie rabaty, dały niemieckiej sieci handlowej Lidl sporą przewagę konkurencyjną na brytyjskim rynku. Jej udział w rynku osiągnął nowy rekord.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Jak wynika z danych opublikowanych przez firmą badawczą Kantar, w ciągu 12 tygodni do 12 maja 2024 r. udział sieci dyskontowej Lidla w brytyjskim rynku wzrósł do rekordowych 8,1 proc. z 7,7 proc. rok wcześniej.

Lidl szczególnie wygrał na akcji promocyjnej na pieczywo, w tym chleb oraz ciasta i ciastka, które stanowiły około 25 proc. składu koszyków klientów. Kupony oferowane w aplikacji Lidl Plus pozwoliły zwiększyć sprzedaż wolumenową wypieków w sklepach aż o ponad 40 proc.

Tesco pozostało największą firmą spożywczą w Wielkiej Brytanii, posiadając 27,6 proc. rynku, drugie Sainsbury's posiada 15,1 proc. udziałów w rynku. Od Lilda więcej rynku kontroluje jego niemiecki konkurent, Aldi, którego udział oszacowano na 10 proc.

Lidl przede wszystkim wygrywa konkurencję cenową, zaś eksperci podkreślają, że mimo systematycznego spadku kosztów życia, które ostro rosły przez poprzednie dwa lata, konsumenci jednak nadal skupiają swoją uwagę na produktach atrakcyjnych cenowo oraz sieciach oferujących duże rabaty.

Szacunki Kantar wskazują, że inflacja cen artykułów spożywczych spadła 15-ty miesiąc z rzędu do 2,4 proc., co jest najniższym poziomem od ponad dwóch lat i tylko o 0,8 punktu procentowego wyższym od średniej z 10 lat wynoszącej 1,6 proc. w latach 2012–2021.