Emirates, czołowy klient największego na świecie producenta dużych samolotów pasażerskich, miał otrzymać swój pierwszy samolot 777-9 w 2020 r., ale Boeing zawiesił testy obciążeniowe samolotu.
- Do końca przyszłego roku mieliśmy mieć ich osiem. Teraz nie wygląda na to, byśmy mieli jakikolwiek - powiedział Tim Clark na konferencji w Dubaju.
Boeing zawiesił próby obciążeniowe nowego nadwozia we wrześniu, kiedy media podały, że drzwi ładunkowe nie przeszły próby naprężeń podłoża. Pojawiły się również problemy z nowym silnikiem turbinowym GE9X firmy General Electric, który będzie zasilał odrzutowiec.
Boeing powiedział, że spodziewa się, że pierwsze próby w locie odbędą się w 2020 r. i dąży do tego, aby 777X wszedł do użytku komercyjnego w tym samym roku.
Clark powiedział jednak, że nalega na okres próbny od 13 do 16 miesięcy dla nowego odrzutowca.
Emirates zamówiły w 2013 r. 150 odrzutowców serii 777X. Następnie w 2017 r. złożyły wstępne zamówienie na 40 odrzutowców Boeing 787 Dreamliner, a Clark powiedział, że nadal widzi możliwości nowych zamówień w flotowych linii lotniczych.