LPP pomógł duet polskich projektantów

ML
opublikowano: 09-05-2008, 00:00

Gdańska spółka odzieżowa jest zadowolona ze współpracy z duetem projektantów Paprocki & Brzozowski. Planuje kolejne takie akcje.

Gdańska spółka odzieżowa jest zadowolona ze współpracy z duetem projektantów Paprocki & Brzozowski. Planuje kolejne takie akcje.

Początek roku był dla LPP udany. Do marca odzieżowa spółka osiągnęła ponad 338 mln zł przychodów ze sprzedaży (28 proc. więcej niż przed rokiem), a do kwietnia 450 mln zł (+23 proc.).

— Jesteśmy zadowoleni z wyników, mimo że marzec był chłodny, a my mieliśmy w salonach już 80 proc. kolekcji wiosenno-letniej — mówi Dariusz Pachla, wiceprezes LPP.

Poprawa wizerunku

Marcowe przychody przekroczyły 118 mln zł (+11 proc.), a kwietniowe 112 mln zł (+10 proc.). Pomogła im kolekcja znanego duetu projektantów: Marcina Paprockiego i Mariusza Brzozowskiego, która pojawiła się w salonach marki Reserved. Na półkach znalazło się 50 modeli ich autorstwa (na 3 tys. wzorów dostępnych w sklepie). Zarząd spółki jest zadowolony ze współpracy.

— Akcja spełniła nasze oczekiwania, dlatego zapewne będziemy powtarzać takie działania dla poprawy wizerunku — mówi Dariusz Pachla.

Podobną drogą podąża m.in. szwedzki gigant odzieżowy Hennes & Mauritz. W jego salonach w Polsce można już było kupić ubrania Stelli McCartney, duetu Victor & Rolf, Roberta Cavallego, Karla Lagerfelda, a nawet Madonny.

Zarząd LPP nie wyklucza, że polska spółka lub jeden z jej brandów będą miały w przyszłości znaną twarz, czyli tzw. ambasadora marki. Inne krajowe firmy odzieżowe już ten pomysł wykorzystały. Aktor Pierce Brosnan, czyli filmowy James Bond, reklamował wyroby giełdowej Vistuli & Wólczanki, a modelka Claudia Schiffer pokazała się na bill-boardach w ubraniach łódzkiego Monnari.

Pora na Silvano

LPP, który na początku kwietnia uzgodnił przejęcie Artmana, nie rezygnuje z dalszych zakupów. Rozmawia o połączeniu z kolejnymi krajowymi i zagranicznymi firmami. Niewykluczone, że do jednej lub kilku transakcji dojdzie w tym roku. LPP nie ujawnia, kogo ma na oku, jednak nieoficjalne informacje wskazują na Silvano Fashion Group. Notowana na giełdach w Warszawie i Tallinie spółka handluje bielizną i damską odzieżą. Zarząd LPP nie chce komentować informacji o Silvano.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ML

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu