LVMH potwierdza ożywienie po koronakryzysie

  • Paweł Makosz
opublikowano: 14-04-2021, 11:47

Firma Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) poinformowała, że przychody z tytułu sprzedaży ich produktów wzrosły w pierwszym kwartale do poziomu zbliżonego do tego, który obserwowany był przed pandemią.

LVMH jest pierwszym producentem dóbr luksusowych, który potwierdził ożywienie po pandemii.

Louis Vuitton na Champs-Elysées w Paryżu
Louis Vuitton na Champs-Elysées w Paryżu
Fot. Sparkx 11/Wikimedia Commons/Domena publiczna

Przychody w Azji, z wyłączeniem Japonii, wzrosły o 86 proc. w ujęciu organicznym (czyli po odliczeniu zmian kursowych i akwizycji) w porównaniu z rokiem poprzednim. Na drugim miejscu uplasowały się Stany Zjednoczone, gdzie wzrost wyniósł 23 proc.

Zdecydowanie gorzej sytuacja przedstawiała się na Starym Kontynencie, gdzie odnotowano 9-procentowy spadek sprzedaży.

Francesca DiPasquantonio z Deutsche Banku stwierdziła, że ożywienie w dużej mierze było możliwe dzięki Chinom, które wcześniej poradziły sobie z pandemią, “napędzając ten oszałamiający wzrost".

W czasie kryzysu głównym motorem napędowym LVMH był dział mody i wyrobów skórzanych. W pierwszym kwartale bieżącego roku wygenerował on 52-proc. wzrost przychodów w porównaniu z tym samym okresem 2020 r.

Po godzinie 11:00, na paryskiej giełdzie, akcje firmy drożały o 3,16 proc. do 613,60 EUR. Ujawnione przez spółkę dane skłoniły analityków do podniesienia szacunków dotyczących wzrostu sprzedaży i zysków w tym roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Makosz, Bloomberg

Polecane