Agencja przypomina, że transport morski obsługuje 80 proc. globalnego handlu i jest odpowiedzialny za 3 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla. Branża w ubiegłym roku zobowiązała się, że do 2030 roku wprowadzi statki i paliwa neutralne dla środowiska.

Maersk, lider globalnych przewozów kontenerowych poinformował w środę, że dzięki postępom w technologii oraz rosnącemu popytowi na zrównoważone łańcuchy dostaw, wprowadzi zmiany szybciej.
- Maers przyspiesza działania dekarbonizujące transport morski wprowadzając pierwszy neutralny węglowo statek w 2023 roku – ogłosiła duńska firma.
Jednostka ma być napędzana metanolem.
Prezes Soren Skou powiedział, że kiedy spółka w 2018 roku prognozowała posiadanie w 2050 roku floty neutralnej węglowo, była to trochę zapowiedź na wyrost.
- Dziś jednak, choć jest to wyzwanie, to jednak możliwe realnie do osiągnięcia – powiedział.