Mediatel ma się sprzedać Karkosikowi

Katarzyna Latek, PAP
opublikowano: 17-03-2010, 00:00

Pełne zaskoczenie

Spółki telekomunikacyjne zapowiadają, że razem wdrożą w Polsce unikatowy model biznesu

Pełne zaskoczenie

— Mediatel trafi

pod skrzydła NFI Midas.

Dzięki fuzji z Centernetem.

Długie i burzliwe negocjacje między Romanem Karkosikiem a Zygmuntem Solorzem-Żakiem na temat sprzedaży Centernetu zakończyły się w zaskakujący sposób. Aktywa Centernetu nie uzupełnią portfela telekomunikacyjnych aktywów Zygmunta Solorza. Zamiast tego spółka połączy się z giełdowym Mediatelem, a powstały w wyniku tej transakcji podmiot trafi pod skrzydła NFI Midas, który będzie miał w nim 66 proc. udziałów — przewiduje umowa wstępna. Zygmunt Solorz, który nie ukrywał, że chciałby w swojej grupie mieć Centernet, nie komentuje decyzji właściciela NFI Midas.

Nowość nad Wisłą

Po co Mediatelowi taki alians z Centernetem — na razie dokładnie nie wiadomo. Mediatel zajmuje się m.in. usługami telekomunikacyjnymi dla klientów biznesowych i obsługą hurtowego rynku telekomunikacyjnego. Wygasza działalność detaliczną, prowadzoną pod markami Telepin i Telepin Mobi. W ubiegłym roku miał ją sprzedać za 3 mln zł właśnie Centernetowi, transakcja jednak nie doszła do skutku z powodu problemów formalnych — nie udało się przeprowadzić cesji umów dystrybucyjnych Telepinu (m. in. z powodu niepowodzenia tej transakcji Mediatelowi nie udało się zrealizować prognoz za 2009 r.).

Najważniejszym aktywem Centernetu jest częstotliwość 1800 MHz. Operator realizuje też projekt telefonii komórkowej wRodzinie dla fundacji Lux Veritas. Jak to się ma do działalności Mediatela?

— Mamy pomysł na zupełnie unikatowy w skali kraju model biznesowy — mówi Marcin Kubit, prezes Mediatela.

Szczegółów nie ujawnia (mają zostać pokazane dzisiaj).

O krok bliżej celu

Transakcja z Mediatelem nie rozwiązuje problemu z finansowaniem działalności Centernetu, którego koncesja zobowiązuje do zbudowania infrastrukturalnego operatora telekomunikacyjnego. Nadal pozostanie w rękach NFI Midas, który nie chce ponosić znaczących nakładów na ten cel. Na rynku pojawiły się komentarze, że droga do współpracy z należącą do Zygmunta Solorza Sferią jest wciąż otwarta. Mogłaby budować sieć dla Centernetu. Z wypowiedzi osób związanych z Midasem jednak trudno to wnioskować.

— Strategia NFI Midas zakłada budowanie portfela funduszu opartego na spółkach oferujących proste, tanie w utrzymaniu, konwergentne rozwiązania telekomunikacyjne. Zakup przez NFI Midas spółki Mediatel to kolejny krok na drodze do realizacji tej strategii. Dzięki temu zakupowi grupa spółek z portfela NFI Midas będzie w stanie zagwarantować szeroki mix usług głosowych i przesyłu danych po najniższej cenie — mówi Roman Karkosik.

Jacek Felczykowski, prezes NFI Midas, dodaje, że Centernet będzie mógł teraz konkurować z największymi graczami na rynku hurtowym.

Znany jest schemat transakcji. Mediatel wyemituje dla NFI Midas 1,76 mln akcji po minimum 15 zł. W zamian dostanie 100 proc. udziałów Centernetu. NFI Midas docelowo ma mieć 66 proc. w podmiocie powstałym z fuzji Centernetu i Mediatela. NFI Magna będzie miała pakiet mniejszościowy.

Transakcja dojdzie do skutku, jeśli zgodzą się akcjonariusze. Jej zamknięcie uzależnione jest też od wyniku due dilligence Centernetu, które zostanie przeprowadzone dla Mediatela.

Katarzyna Latek, PAP

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek, PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy