Kilkanaście urzędów w kraju nie radzi sobie z obsługą nowego systemu "Pojazd", a liczba załatwianych przez nie spraw (np. tylko jedna dziennie) znacznie odbiega od liczby spraw załatwianych przez inne urzędy - podało Ministerstwo Infrastruktury w środowym komunikacie.
Są to urzędy, które odwlekały wprowadzenie systemu do ostatniej chwili lub miały problemy z przeniesieniem danych ze starych systemów do nowego. Według komunikatu, problemy spowodowane są małym doświadczeniem pracowników w pracy w nowym systemie, a nie wadami samego "Pojazdu", a także słabą organizację pracy nieadekwatną do nowej sytuacji.
W komunikacie podano także, że problemy z systemem "Pojazd" w Warszawie wynikają z faktu, iż miasto odwlekało decyzję o wdrożeniu systemu.
Największą efektywność pracy w systemie uzyskały urzędy w Sępólnie Krajeńskim - średnio 30 spraw załatwionych na jednym stanowisku w ciągu dnia. Podobny wynik uzyskują urzędy w Szamotułach i Nowym Mieście Lubawskim.
Według ministerstwa, "system wdrożono w 397 lokalizacjach, łącznie instalując 2 tys. 800 stanowisk komputerowych. Z powodzeniem przeniesiono dane o 14 mln 529 tys. 923 pojazdach, uzyskując 91 proc. skuteczności".
Dla każdego urzędu zapewniono wsparcie merytoryczne w dniu wdrożenia i pracy w nowym systemie. W dalszym ciągu urzędy mogą występować o takie wsparcie do wykonawcy systemu. Uruchomiona została infolinia (tzw. helpdesk), który udziela bezpośrednio urzędnikom dodatkowo informacji związanych z obsługą systemu.
Do 6 października organy rejestrujące, korzystając z systemu, zamówiły ok. 258 tys. dowodów rejestracyjnych. Jak dotychczas, największa liczbę zamówień na dowód rejestracyjny złożyły urzędy w Łodzi - 4 tys. szt., Poznaniu - 2,5 tys. szt., Wrocławiu - 2 tys. szt., Nowym Sączu - 3,2 tys. szt.
"Pojazd" jest informatycznym systemem rejestracji pojazdów, który ma zostać zintegrowany z systemem CEPiK, wdrażanym przez MSWiA. System "Pojazd" może działać niezależnie od systemu CEPIK, CEPiK zaś ma korzystać z danych zawartych w systemie "Pojazd".