Miasto da 1 mln EUR temu, kto dowiedzie, że nie istnieje

opublikowano: 25-08-2019, 22:00

Władze Bielefeld, miasteczka położonego w zachodnich Niemczech (w regionie Nadrenii Północnej- Westfalii), oferują dużą nagrodę — poinformował „The Local”. Efekt marketingowy ma gwarantowany.

Trafi ona do śmiałka, któremu uda się dowieść, że… miasto nie istnieje. To nie jest żart.

„Jeśli masz dowód, że Bielefeld tak naprawdę nie istnieje, wygrasz milion euro” — zapewnia oficjalna strona internetowa lokalnego urzędu.

Portal wyjaśnia, że tak naprawdę nie chodzi o to, aby dowieść, że miasto zniknęło z mapy, ale o to, żeby zniknęła pewna teoria spiskowa. Miasteczko, zamieszkiwane przez 330 tys. osób, przez lata walczyło ze spekulacjami, że tak naprawdę nie istnieje, po tym jak w 1994 r. jeden ze studentów zaczął je rozpowszechniać. Chciał dowieść, jak łatwo stworzyć teorię spiskową. W 25 rocznicę władze Bielefeld chcą, że by mit przestał funkcjonować — raz na zawsze.

„Wszyscy zwolennicy teorii spiskowej o Bielefeld mają teraz ostatnią szansę, żeby dowieść swoich racji” — czytamy tweeta na profilu miasta.

W sieci wieści o konkursie rozpowszechniane są z tagiem #DieBielefeldmillion.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy