
Dane firmy Kantar pokazały, że w okresie czterech tygodni zakończonym 9 lipca roczny wzrost cen artykułów spożywczych spadł o 1,6 punktu procentowego do 14,9 proc. w rezultacie inflacja w sklepach spożywczych spadała przez cztery kolejne miesiące, osiągając rekordowy poziom w marcu.
Kantar podkreśla, że spory udział w wyhamowaniu inflacji miały promocje cenowe, w ramach których zrealizowano ponad ¼ sprzedaży we wspomnianym okresie.
W związku z promocjami i chęcią zaoszczędzenia przez klientów ponownie najdynamiczniejszy wzrost stał się udziałem dyskontów spożywczych. Wśród nich prym wiodły dwie niemieckie sieci Aldi z 24 proc. wzrostem oraz Lidl, którego sprzedaż zwiększyła się o 22,3 proc.
Tymczasem inflacja ogólna w brytyjskiej gospodarce pozostaje uporczywie wysoka. I choć ekonomiści spodziewają się, że w czerwcu spadła do 8,2 proc. w ujęciu rocznym, jednak wszystkie cztery ostatnie odczyty Urzędu Statystyk Narodowych przekroczyły prognozy.