Na cyfrową TV, długi i przejęcia

Anna Pronińska
opublikowano: 2006-10-24 00:00

To będzie jedna z największych ofert w tym roku. Multimedia Polska liczą na 300 mln zł z emisji, które przeznaczą m.in. na przejęcia.

Około 300 mln zł chcą uzyskać z emisji akcji Multimedia Polska, operator telewizji kablowej i dostawca usług telefonicznych oraz szerokopasmowego internetu, który w listopadzie zadebiutuje na giełdzie. Spółka wyemituje do 44,09 mln nowych akcji serii F, zwiększając liczbę wszystkich papierów do 181 mln — wynika z opublikowanego wczoraj prospektu emisyjnego.

Biznesowe priorytety

Emerging Ventures, dotychczasowy główny akcjonariusz, który obecnie ma 91 proc. kapitału, zachowa ponad 50 proc. walorów. Wszystkie papiery sprzeda natomiast ABN Amro, drugi pod względem wielkości akcjonariusz, który teraz ma 6,2 proc.

— Planujemy zaoferowanie nowoczesnych usług obecnym i potencjalnym klientom. Wzrost organiczny jest dla nas priorytetem, a cyfryzacja sieci i konsolidacja to duże wyzwania, które wymagają kapitału. Do tego potrzebujemy giełdy — mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

Na realizację celów strategicznych i przejęcia spółka ma zamiar przeznaczyć 130-140 mln.

— Rozważamy wiele transakcji i rozmawiamy z przedstawicielami spółek na terenie Polski. To jest potencjał obliczany na 140- -150 tys. klientów — dodaje prezes.

Na inwestycje związane z telewizją cyfrową, która według zapowiedzi Andrzeja Rogowskiego prawdopodobnie pojawi się wiosną 2007 r., spółka przeznaczy 60-70 mln zł. Resztę środków z emisji wyda na spłatę zadłużenia (100 mln zł).

Opinie analityków

Do inwestorów detalicznych, którzy będą mogli składać zapisy wyłącznie na akcje istniejące, ma trafić około 15 proc. oferty.

— Spółka raczej się sprzeda, ponieważ jest interesująca i pierwsza z branży telewizji kablowej. Liczba akcji będzie uzależniona od tego, ile zaproponują inwestorzy — uważa Dorota Puchlew, analityk DM PKO BP.

Podobnego zdania jest Michał Marczak, analityk Domu Inwestycyjnego BRE Banku.

— To ciekawa spółka, ale to, czy się sprzeda, jest oczywiście kwestią ceny — mówi analityk.

Cena emisyjna oraz ostateczna liczba akcji, które zostaną zaoferowane, będą ustalone 2 listopada, kiedy zakończą się zapisy dla inwestorów indywidualnych. Dla instytucjonalnych zapisy na akcje potrwają od 3 do 6 listopada.

W pierwszym półroczu skonsolidowane przychody firmy wyniosły 186,7 mln zł, a zysk netto 25,6 mln. Spółka nie publikuje prognoz.

Anna Pronińska Ļ

[email protected] % 022-333-99-72