Nissan stawia na rynki rozwijające się

opublikowano: 13-06-2018, 13:40
aktualizacja: 13-06-2018, 13:42

Nissan Motor, drugi pod względem wielkości japoński koncern motoryzacyjny liczy na wzrost sprzedaży na niektórych rynkach rozwijających się, w tym w Arabii Saudyjskiej, który pomoże zrekompensować spowolnienie i osłabienie sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, donosi Reuters.

Japoński potentat od kilku lat koncentrował się na Stanach Zjednoczonych, gdzie od 2010 r. podwoił sprzedaż samochodów, chcąc przekroczyć próg 10-proc. udziałów w tamtejszym rynku.

Zobacz więcej

Nissan

Bloomberg

Ale ambitne zamierzenia i cele okupione zostały wysokim kosztem. Duże dyskonto doprowadziło do tego, że zysk operacyjny realizowany na północnoamerykańskim rynku spadł o prawie jedną trzecią w roku finansowym, który właśnie się zakończył.

Koncern zdecydował się obecnie nieco zweryfikować strategię i odważniej „zerka” do Chin, na największy na świecie rynek motoryzacyjny, oraz do innych regionów takich jak Afryka, Bliski Wschód czy Indie, licząc na wzrost sprzedaży. Równocześnie dąży do poprawy rentowności w Ameryce Północnej,

Co więcej, firma wchodzi na nowe rynki, w tym do Pakistanu i Turcji, i planuje rozszerzyć swoją budżetową markę Datsun.  

Dzisiaj mamy 3,7 proc. udziału w rynku (w regionie). Branża odnotowuje 40-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży, a my będziemy znacznie powyżej trendu rynkowego – deklaruje Peyman Kargar, szef operacji Nissana w Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Indiach

Mówimy o dużym wzroście w regionie – dodaje oficjel, odmawiając jednak podania szczegółowych regionalnych celów sprzedażowych.

Oczekuje on, że całkowita sprzedaż branży wzrośnie do 12,1 mln sztuk w 2022 r. z 8,8 mln w 2017 r.

Kargar, który dołączył do Nissana w zeszłym roku przechodząc od partnera Renault, gdzie kierował sprzedażą i marketingiem w tym samym regionie, dodał, że spodziewa się podwoić udział w rynku w Arabii Saudyjskiej do 14 proc. w 2022 r., z 7 proc. w zeszłym roku gdy w tym kraju sprzedano około 800 tys. pojazdów.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Motoryzacja / Nissan stawia na rynki rozwijające się