Nowe życie „Życia”

Marta Filipiak
23-11-2004, 00:00

„Życie” ma wzmocnić grupę mediową Fonu i szybko przynosić zyski. Jeśli się uda, będą kolejne zakupy.

Życie Publishing to spółka, która zamierza być wydawcą dziennika „Życie”. Firma jest w organizacji, ale już wiadomo, że to od obecnego właściciela (AIB Investments) kupi ją giełdowy Fon i włączy do tworzonej grupy medialnej. Przy okazji ujawnił się tajemniczy inwestor AIB. Okazał się nim Donald C. Bailey i jego holding Forrest Equity Management (FEM). Od początku roku ma on 90 proc. AIB.

— W planach mamy dalszą konsolidację w Polsce — zapowiada Donald C. Bailey z FEM.

Strategię tę zamierza realizować za pośrednictwem Fonu.

Sprzedając Życie Publishing za akcje Fon, AIB oraz FEM stają się jego akcjonariuszami, ale nie wiadomo, ile akcji dostaną.

— Wszystko zależy od wyceny udziałów Życia Publishing, bo to właśnie ich równowartość w akcjach otrzymają AIB i FEM. Poźniej podzielimy akcje między siebie — wyjaśnia Christopher Jasiak, dyrektor zarządzający FEM.

W wyniku transakcji Fon dołączy „Życie” do swoich pięciu lokalnych stacji radiowych, ale nie będzie to koniec budowy grupy.

— Pracujemy nad przyłączaniem kolejnych rozgłośni — mówi Bartłomiej Gajecki, prezes Fon.

Dla „Życia” właściciele poprzeczkę ustawili bardzo wysoko.

— Mam nadzieję, że od początku 2005 r. gazeta zacznie na siebie zarabiać — zapowiada Marcin Donimirski, szef obecnego wydawcy dziennika, wymieniany jako kandydat na szefa Życie Publishing.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Filipiak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Nowe życie „Życia”