Na 5 września zaplanowano premierę nowej gry studia - "Cronos: The New Dawn". Będzie ona dostępna na wielu platformach - od komputerów PC przez konsole po macOS. Właśnie na tę kwestię uczula analityk w raporcie z 2 września. Uważa, że PC-ty będą mniej istotne z udziałem 25-30 proc., a dominować będą konsole, przede wszystkim PlayStation.
"Naszym zdaniem trzeba mieć tę proporcję z tyłu głowy, oceniając statystyki premierowe, które można obserwować głównie dla Steama" - uważa Grzegorz Balcerski.
Jak dodaje, oczekuje peaku graczy na Steamie w weekend po premierze na poziomie 7-8 tys.
"Istotne odchylenie rzeczywistej wartości w jedną lub druga stronę od tej cyfry byłoby dla nas sygnałem do rewizji założeń wolumenowych. W przypadku ocen recenzentów i graczy oczekujemy bardzo dobrych wyników, choć nie idealnych - zakładamy, że gra będzie dobrze przyjęta (80-85 proc.), ale preview po hands-on sugerują, że część recenzentów może obniżać oceny np. za elementy combatu (który nam akurat przypadł do gustu)" - napisał analityk.
Specjalista zakłada, że w 12 miesięcy od premiery grę kupi 1 mln osób. W poprzednim raporcie przyjął, że będzie to 1,25 mln.
"Obniżka wynika z budowania się zainteresowania wokół gry nieco poniżej oczekiwanego przez nas wcześniej poziomu i premiery blisko hitowego Hollow Knight: Silksong" - tłumaczy Grzegorz Balcerski.
Specjalista zakłada 182 mln zł przychodów spółki w 2025 r., 98 mln zł EBITDA i 51 mln zł zysku netto.
Artykuł jest streszczeniem raportu, który w całości dostępny jest na stronie domu maklerskiego.
