Według umowy, pierwszy tego typu napęd zostanie zainstalowany w nowym półzatapialnym dźwigu pływającym (NSCV), budowanym dla największego operatora tych urządzeń Heerema Offshore Services.
Jednostki NSCV używa się do prac podmorskich np. przy poszukiwaniach wraków, złóż ropy i gazu, płytkich złóż metali, układaniu I naprawie rurociągów oraz kabli podmorskich.
System będzie zawierał rozwiązanie oczyszczania spalin, zaś jednostka zarówno w reżimie pracy na MGO wraz z rozwiązaniami SCR, jak i na LNG ma spełniać surowe normy emisji związków azotu Tier III. Napęd ma składać się z 12 jednostek czterosuwowych MAN 8L51/60DF, każda z rozwiązaniem katalitycznej redukcji spalin. Moc silników wynosić ma 96 MW.
Silniki mają być gotowe do wysyłki na początku 2017 r., zaś cała jednostka będzie dostarczona w roku 2018. Będzie to pierwsza jednostka tej klasy i wielkości wyposażona w podwójny system napędowy.
Według Lexa Nijsena, kierującego działem czterosuwów w MAN Diesel & Turbo nowa jednostka napędowa jest rozwiązaniem stworzonym dla konkretnego klienta i statku.
„To nie tylko największy system podwójnego napędu zainstalowany na pojedynczym statku, to także rozwiązanie, które pozwala na spełnianie wymagań Tier III we wszystkich operacyjnych reżimach pracy, niezależnie od działania w reżimie MGO czy LNG, niezależnie od tego czy napęd będzie działał w strefach poddawanych reżimowi Tier III czy też nie” – stwierdził Nijsen w oświadczeniu do kontraktu.