WARSZAWA (Reuters) - Interia.pl, pierwszy w naszej części Europy portal internetowy, który prowadzi ofertę publiczną, ustaliła cenę emisyjną na stosunkowo niskim poziomie 23 złotych za akcję. Waluuje to ofertę 25 procent akcji spółki na poziomie 9,3 miliona dolarów.
Widełki, w zakresie których została ustalona ostateczna cena emisyjna wynosiły 21-30 złotych.
"Na tym poziomie cenowym (...) nadsubskrypcja w procesie budowy księgi popytu osiągnęła 60 procent" - powiedział Reuterowi Tomasz Jażdżyński, prezes Interii.
Analitycy Banku Handlowego wycenili wcześniej Interię na 217 milionów złotych, czyli 33 złote na akcję. Tyle, że wycena ta nie uwzględnia faktu, że 25 procent akcji, które znalazły się w ofercie publicznej, daje zaledwie pięć procent głosów na walnym zgromadzeniu.
Faktyczną kontrolę nad prowadzącą portal numer trzy na krajowym rynku sprawować więc nadal będą niemal niepodzielnie RMF FM i ComArch. RMF ma 42 procent głosów w Interii, zaś ComArch niecałe 50 procent.
Oferta Interii będzie pilnie obserwowana przez jej konkurencję.
"Jeśli oferta pójdzie nie najlepiej, będziemy musieli przeformułować naszą strategię" - powiedział Tomasz Mocarski, rzecznik Areny, która również wybiera się na rynek publiczny.
Oczekuje się, że prawa do akcji Interii notowane będą od 2 lutego, zaś debiut akcji nastąpi w kilka dni później.
((Christopher Borowski, Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))