EBIT wyniósł 622,1 mln zł wobec 567,8 mln zł przed rokiem i był 3,7 proc. niższy od oczekiwań analityków na poziomie 646,4 mln zł.
Wynik EBITDA grupy wyniósł 750 mln zł, co oznacza wzrost o 11,4 proc. rdr. Konsensus PAP Biznes zakładał 770,8 mln zł EBITDA.
Sprzedaż Dino wzrosła, ale poniżej prognoz analityków
Przychody grupy wyniosły 8,761 mld zł, co oznacza wzrost o 15,2 proc. rdr. Analitycy oczekiwali przychodów w wysokości 8,966 mld zł.
Marża EBITDA wyniosła 8,6 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 8,9 proc.
Wzrost sprzedaży LFL wyniósł w III kw. 4,4 proc. W okresie styczeń-wrzesień 2025 r. wzrost sprzedaży LFL wyniósł 4,7 proc.
Narastająco, po 9 miesiącach 2025 r. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 24,738 mld zł i były o 14,9 proc. wyższe rdr.
Zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 14,6 proc. do 1,933 mld zł. Marża EBITDA wyniosła 7,8 proc. i była na takim samym poziomie jak rok wcześniej. Zysk netto j.d. wyniósł 1,191 mld zł.
Świeże produkty odpowiadają za ponad 40 proc. sprzedaży Dino
Spółka podała w raporcie, że świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 40,2 proc. sprzedaży grupy w III kw.
Koszt własny sprzedaży wzrósł w III kw. o 15,1 proc. rdr, do 6.689,4 mln zł. Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 15,9 proc., do 1.357,3 mln zł. Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 30,5 mln zł do 91,9 mln zł.
Dług netto Grupy Dino wyniósł 282,6 mln zł na 30 września 2025 r., co oznacza wzrost o 86,8 mln zł w stosunku do 31 grudnia 2024 r. Wskaźnik dług netto do wyniku EBITDA za ostatnie 12 miesięcy wyniósł 0,11x na koniec września 2025 r. Na dzień 31 grudnia 2024 r. wskaźnik ten wynosił 0,08x.
Dino z rekordową liczbą otwarć — 98 nowych sklepów w kwartale
Grupa wypracowała w III kwartale środki pieniężne netto z działalności operacyjnej w kwocie 833,4 mln zł, czyli 14,9 proc. więcej rdr, a po 9 miesiącach w kwocie 1,607 mld zł.
W III kwartale Dino Polska uruchomiło 98 nowych sklepów. Narastająco od początku 2025 r. otwartych zostało łącznie 245 sklepów. Na koniec września sieć Dino obejmowała 2.933 markety.
W okresie od 1 stycznia do 30 września 2025 roku grupa poniosła nakłady inwestycyjne na poziomie ok. 1,57 mld zł, uwzględniając środki trwałe w budowie.
Jak podano w raporcie, zarząd spółki oczekuje średniego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży LFL w 2025 r. W tym roku liczba otwarć nowych sklepów ma wzrosnąć o około 20 procent, a łączne nakłady inwestycyjne wynieść mają około 2,0 mld zł (na co oprócz rozwoju sieci sklepów, złożą się nakłady na zaplecze logistyczne oraz na zwiększanie mocy produkcyjnych Agro-Rydzyny). W 2026 r. planowany jest dalszy wzrosty liczby otwieranych sklepów.
