Osłabł zapał do funduszy obligacji

opublikowano: 15-04-2021, 13:15

Sprzedaż funduszy dłużnych wciąż dominuje, ale niskie stopy zwrotu zaczynają robić swoje.

Z danych serwisu analizy.pl wynika, że w marcu 2021 r. bilans wpłaty do funduszy inwestycyjnych przewyższyły wypłaty o ponad 3 mld zł. To wyraźnie mniej niż w styczniu i lutym, gdy zbliżał się do 5 mld zł. Największe zainteresowanie wciąż budzą fundusze dłużne: 9 z 10 najpopularniejszych produktów ma właśnie taki charakter. W marcu wszystkie fundusze obligacji pozyskały 1,6 mld zł, ale jest to kwota najmniejsza od maja 2020 r. Fundusze z podgrupy obligacji długoterminowych musiały nawet wypłacić około 400 mln zł. Funduszem dłużnym budzącym największe zainteresowanie okazał się NN Krótkoterminowych Obligacji.

Mniej więcej 0,4 mld zł wyniosło natomiast dodatnie saldo wpłat do funduszy mieszanych, które łączą obligacje z akcjami. Po funduszach dłużnych ogółem, zajęły one drugie miejsce pod względem marcowych napływów. Analizy.pl jako wyróżniające się pod względem sprzedaży wskazują Pekao Kompas i Investor Zabezpieczenia Emerytalnego.

Około 400 mln zł wyniósł też bilans wpłat do PPK. Dla tych funduszy był to najlepszy miesiąc w historii.

W okolicach 400 mln zł ukształtowało się również saldo wpłat i wypłat do funduszy akcji. Skala nowych napływów była jednak wyraźnie niższa niż w lutym, gdy pozyskały prawie 700 mln zł, co było najlepszym wynikiem od 6 lat. Pozyskiwanie klientów szło najlepiej PKO Technologii i Innowacji Globalnemu.

Podobnie jak w lutym, w marcu 2021 r. liderem sprzedaży jako firma zostało PKO TFI, które pozyskało 600 mln zł. Na drugim miejscu znalazło się TFI PZU, a na trzecim NN Investment Partners TFI – lider sprzedaży z 2020 r.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane