Pasja i konsekwencja w biznesie, jak na siłowni

Elżbieta Szpak
opublikowano: 2025-12-14 20:00

Łukasz Dojka stworzył sieć klubów fitness opartą na trendach podpatrzonych w USA. Dziś firma rozwija się szybciej niż kiedykolwiek, inwestując w technologię, franczyzę i nowe koncepty.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

1. MIEJSCE WOJEWÓDZTWO MŁOPOLSKIE - XTREME FITNESS GYMS

Choć Xtreme Fitness Gyms powstało w 2012 r., to pomysł narodził się w głowie założyciela firmy – Łukasza Dojki – znacznie wcześniej.

- To było w czasie pierwszych treningów, które jako nastolatek odbywałem w Dąbrowie Tarnowskiej. Sport był dla mnie zawsze naturalnym środowiskiem, a kiedy wyjechałem do Stanów Zjednoczonych i trafiłem do Powerhouse Gym, zrozumiałem, że chcę związać życie z branżą fitness. Pracowałem tam na siłowni, uczyłem się obsługi klienta, sprzedaży, tego jak działa klub od środka. Wieczorami dorabiałem w polskim sklepie spożywczym. To był czas nauki, ale też obserwacji - jak wygląda standard, jak buduje się społeczność i jak ogromny potencjał ma biznes, który pomaga ludziom czuć się lepiej we własnym ciele – opowiada Łukasz Dojka.

Kiedy wrócił do Polski, wiedział, że chce stworzyć sieć klubów dostępnych, nowoczesnych i opartych na dobrym zarządzaniu. Zaczynał od jednego punktu w Tarnowie.

- Nie miałem wtedy wielkiej strategii, ale miałem konsekwencję, trochę oszczędności i przekonanie, że jeśli zrobię klub porządnie, ludzie to zauważą. I zauważyli - opowiada Łukasz Dojka.

Ostatnie miesiące to dla Xtreme Fitness Gyms czas imponującego przyspieszenia. Sieć obejmuje już ponad 140 klubów, a do końca roku ta liczba przekroczy 160.

- To tempo, które jeszcze kilka lat temu wydawałoby mi się poza zasięgiem. Do tego mamy już ponad 120 tys. aktywnych klubowiczów i jedną z największych społeczności fitness w Polsce – mówi Łukasz Dojka.

Dynamicznie rośnie także biznes franczyzowy firmy.

- W tej chwili współpracujemy z ponad 200 partnerami, z czego ponad 60 to multifranczyzobiorcy. To oni są najlepszym dowodem, że koncept działa, bo nikt nie inwestuje w drugi czy trzeci klub, jeśli pierwszy nie był sukcesem. Cała sieć ma dziś zabezpieczonych 357 terytoriów poprzez podpisane umowy, a pięciu naszych największych franczyzobiorców ma łącznie 59 takich kontraktów. Z przeprowadzonej przez nas analizy branży fitness w Europie Środkowo-Wschodniej wynika, że nie ma drugiego tak skalowalnego systemu – mówi Łukasz Dojka.

Firma rozwija także sieć zdrowych przestrzeni dla dzieci Xtreme KiDS, która ma już osiem lokalizacji i wchodzi w fazę intensywnego skalowania.

- Do końca 2026 r. otworzymy aż 30 nowych przestrzeni w Polsce, a w przyszłości również za granicą. Patrząc na najbliższe lata, myślę przede wszystkim o dalszym skalowaniu naszej marki. Polska ma dziś przed sobą ogromny, wciąż niewykorzystany potencjał. Nasz rynek jest dopiero na początku drogi – mówi Łukasz Dojka.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface

Partner strategiczny

Alior

Partnerzy

GPW Orlen Targi Kielce