PCF Group planuje kolejną emisję

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2023-07-11 09:54

Producent gier, który w czerwcu zamknął emisję akcji serii G, przygotowuje się do kolejnej, z której chce pozyskać ponad 100 mln zł na finansowanie zaktualizowanej strategii rozwoju.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

PCF Group na 7 sierpnia zwołał NWZ, które zdecyduje o emisji do 2,51 mln akcji serii G. Chce z niej pozyskać co najmniej 100,9 mln zł, które będą przeznaczone na drugi etap finansowania zaktualizowanej strategii rozwoju grupy, ogłoszonej pod koniec stycznia tego roku.

Spółka informuje, że emisja akcji serii G stanowi uzupełnienie zakończonej w czerwcu emisji akcji serii F, w ramach której przydzielono 3,34 mln akcji z ogólnej puli 5,85 mln oferowanych akcji. PCF Group pozyskał z niej 134,4 mln zł, a emisję objął Krafton, z którym wcześniej była podpisana umowa inwestycyjna.

Łączna liczba akcji serii F (3,34 mln) i G (2,51 mln) wyniesie nie więcej niż 5,85 mln sztuk, czyli tyle ile wynosiła maksymalna liczba akcji, którą spółka była gotowa zaoferować w ramach oferty przeprowadzonej na przełomie maja i czerwca. Przypomnijmy, że wówczas byli chętni na objęcie całego pakietu akcji, jednak po cenie niższej niż oczekiwał zarząd.

Zaktualizowana strategia rozwoju PCF Group zakłada wydanie większości gier z jej portfela w modelu self-publishing. Jednocześnie spółka pozostaje otwarta na współpracę z renomowanymi partnerami w modelu pracy na zlecenie (work-for-hire). Spółka zapewnia, że tego rodzaju umowy zapewniają jej stabilność finansową, mają pozytywny wpływ na generowane przychody i przepływy pieniężne.

Od czasu zakończenia emisji akcji serii G PCF Group zrealizował kilka zamierzeń biznesowych, m.in. podpisał umowę produkcyjno-wydawniczą z Microsoftem zakładającą wyprodukowanie gry z segmentu AAA o nazwie kodowej „Projekt Maverick” oraz podpisał niewiążący list intencyjny dotyczący potencjalnej współpracy z renomowanym wydawcą ze Stanów Zjednoczonych na produkcję nowej gry wideo na platformy VR o nazwie kodowej „Dolphin”.

- Sądzimy, że rynek to docenia. Zakładamy, że akcje serii G zostaną zaoferowane co najmniej po tej samej cenie, co akcje serii F, czyli 40,20 zł za akcję, lub wyższej, a zatem łączna wartość emisji wyniesie co najmniej 100,9 mln zł. Pozwoli nam to uzyskać planowaną pierwotnie kwotę, bez dodatkowego rozwadniania kapitału ponad to, co zapowiadaliśmy w ramach pierwszej tegorocznej emisji – mówi Sebastian Wojciechowski, prezes i główny akcjonariusz PCF Group.

Termin przeprowadzenia emisji akcji serii G będzie uzależniony od warunków rynkowych.

– Będziemy na bieżąco analizować sytuację rynkową i szukać optymalnego terminu na przeprowadzenie oferty akcji. Będziemy mieć na to do sześciu miesięcy od momentu uchwalenia podwyższenia kapitału przez NWZ – wskazał Sebastian Wojciechowski.

Na mocy porozumienia podpisanego przez PCF Group z Kraftonem w połowie czerwca tego roku, południowokoreański wydawca będzie mieć prawo pierwszeństwa objęcia akcji serii G po cenie 40,20 zł za akcję w takiej liczbie, która pozwoli mu utrzymać 10-proc. udział w kapitale zakładowym PCF Group, niezależnie od liczby i ceny akcji serii G obejmowanych przez innych inwestorów.