PKO Bank Polski najcenniejszą polską spółką giełdową w 2019 r.

  • PAP
opublikowano: 08-01-2020, 12:16

Najcenniejszą polską spółką giełdową w 2019 roku był PKO Bank Polski - podał bank we wtorek. Na ostatniej sesji roku inwestorzy wyceniali jego wartość na 43,1 mld zł - dodano.

Jak czytamy w komunikacie, PKO BP zakończył ub. rok jako najcenniejsza spółka notowana na GPW w Warszawie. Wskazano, że na ostatniej sesji roku inwestorzy wyceniali jego wartość na 43,1 mld zł.

"W ciągu trzech kwartałów 2019 wypracował 3,3 mld zł zysku – najwięcej w całym sektorze finansowym, po trzech kwartałach miał niemal 342 mld zł aktywów i obsługiwał 10,9 mln klientów indywidualnych. W 2019 roku bank wypłacił swoim akcjonariuszom 1,66 mld zł dywidendy z zysku za 2018 rok, 1,67 mld zł zysku zostało niepodzielone i może potencjalnie zostać wypłacone w formie dywidendy w 2020 roku" - poinformowano.

Bank przypomniał, że w 2019 roku PKO BP obchodziło 100 lecie utworzenia. Wskazano, że po raz piąty został laureatem nagrody „Bank of the Year in Poland”. W uzasadnieniu do przyznania tytułu podkreślono działania banku związane z trwającą transformacją cyfrową takie jak rozwój aplikacji mobilnej IKO, wykorzystanie technologii blockchain, czy utworzenie Chmury Krajowej.

W komunikacie czytamy ponadto, że aplikacja mobilna PKO BP IKO, jest najpopularniejszą i najbardziej transakcyjną aplikacją na polskim rynku. W 2019 roku IKO przekroczyło barierę 4 milionów aktywnych aplikacji. Wskazano, że klienci banku co pół sekundy płacą mobilnie w internecie, a do IKO logują się już o 60 proc. częściej niż do serwisu bankowości internetowej iPKO.

PKO Bank Polski jest największym polskim bankiem. W III kwartale 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,23 mld zł, a wartość aktywów sięgnęła 342 mld zł. Bank jest dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Bank wydał ponad 9,2 mln kart płatniczych.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane