Czytasz dzięki

PKO BP stawia na ekspansję zagraniczną i współpracę z Pocztą

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 16-08-2005, 14:10

Zysk PKO BP w I półroczu 2005 r. jest wyższy od zysku wypracowanego w analogicznym okresie 2004 r. - poinformował na wtorkowej konferencji prasowej zarząd banku. Prezes Andrzej Podsiadło powiedział, że dodatnia dynamika zysków pozwala uznać za wykonalne założenia strategii banku przyjętej na lata 2003-2005, której celem było umacnianie pozycji rynkowej banku.

Zysk PKO BP w I półroczu 2005 r. jest wyższy od zysku wypracowanego w analogicznym okresie 2004 r. - poinformował na wtorkowej konferencji prasowej zarząd banku. Prezes Andrzej Podsiadło powiedział, że dodatnia dynamika zysków pozwala uznać za wykonalne założenia strategii banku przyjętej na lata 2003-2005, której celem było umacnianie pozycji rynkowej banku.

W I półroczu 2005 r. zysk netto PKO BP wyniósł 882,9 mln zł i był o 12,1 mln zł (1,4 proc.) wyższy od uzyskanego w I półroczu 2004 r. 

PKO BP zapowiedziało realizację nowej strategii na lata 2006-2008. "Jej istotnymi elementami będą ekspansja zagraniczna i współpraca z Pocztą Polską" - poinformował prezes.

Plan ekspansji zagranicznej nie jest jeszcze gotowy. Prezes przyznał jednak, że pod względem kryterium nasycenia rynków europejskich usługami bankowymi, rynkami atrakcyjnymi dla polskiego inwestora bankowego są np. Rumunia i Bułgaria.

"Wielkość aktywów PKO BP jest porównywalna z wielkością aktywów całego sektora bankowego w Rumunii, co wskazuje na bardzo niski poziom +ubankowienia+ rynku. Przykładowo rynek słowacki jest już o wiele bardziej nasycony usługami naszego sektora, a przez to bardziej konkurencyjny i wymagający dla inwestorów" - argumentował Podsiadło.

Przedstawiciele zarządu banku poinformowali także, że ewentualna transakcja nabycia przez PKO BP banku poza granicami kraju jest prawdopodobna dopiero w przyszłym roku.

Punktem wyjścia do rozszerzenia współpracy z Pocztą Polską ma być podpisany pod koniec lipca list intencyjny, zawierający deklarację obu spółek o zacieśnianiu kooperacji. Zarząd nie podał szczegółów dokumentu.

Istotnym elementem strategii PKO BP na następne lata jest także wdrożenie nowego systemu informatycznego banku i rozszerzanie oferty bankowości elektronicznej.

"Obecnie ok. 900 tys. spośród 6 mln naszych klientów korzysta z systemu bankowości elektronicznej PKO Inteligo. Te 900 tys. klientów dokonuje za pomocą internetu ok. 50-60 proc. ogółu transakcji wykonywanych przez siebie co miesiąc w banku" - poinformowali eksperci PKP BP ds. systemu bankowości elektronicznej.

Jak wyjaśnili, nowy system informatyczny PKO BP będzie znacznie bardziej elastyczny od dotychczasowego i pozwoli np. na zastosowanie różnego oprocentowania rachunków ROR dla indywidualnych klientów.

Dostawcą systemu informatycznego dla PKO BP jest wybrane na podstawie procedury przetargowej w 2003 r. polsko-hiszpańskie konsorcjum Softbank, Accenture, Alnova. System ten działa m.in. w największym banku meksykańskim, obsługującym ok. 28 mln klientów.

Roboczy, planowany termin zakończenia wdrożenia systemu w filiach banku PKO BP, łącznie z fazą testową, planowany jest na koniec 2007 r. Niemniej zarząd zakłada możliwe przedłużenie tego procesu.

Zmiana systemu informatycznego nie będzie wiązała się z utrudnieniami w korzystaniu z usług dla klienta. "Nasz klient odczuje to po prostu tak, że stanie się klientem całego zintegrowanego banku, a nie pojedynczej filii" - powiedział prezes Podsiadło.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane