Gruntowny remont wagonów był możliwy dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej i budżetu państwa. Jak poinformował w komunikacie Kurpiewski, spółka PKP Przewozy Regionalne po raz pierwszy w historii polskiej kolei pozyskała z Unii Europejskiej środki na modernizację taboru.
Po modernizacji 81 wagonów zyskało europejskie standardy w zakresie komfortu i bezpieczeństwa podróży, w tym 24 zostało przystosowanych dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach.
Remont objął m.in. całkowitą wymianę wnętrza pojazdu, zastosowanie nowej izolacji cieplnej i akustycznej w całym wagonie, zastosowanie urządzeń wspomagających otwieranie i zamykanie drzwi czołowych oraz wymianę tapicerki na trudnopalną.
Pierwszy nowoczesny pociąg wyjechał w trasę w połowie kwietnia ubiegłego roku ("Krakowianka" relacji Kraków-Kołobrzeg), kolejne pociągi ruszyły w następnych miesiącach.
Modernizacja wagonów to jeden z trzech projektów realizowanych przez PKP Przewozy Regionalne - obok modernizacji 75 pociągów elektrycznych i kupna 11 nowych pociągów elektrycznych na trasę Warszawa-Łódź.(PAP)