Pracuj mądrzej, a nie ciężej (KOPNIAK KARIEROWY)

Rytuał porządkuje, wyznacza ramy, pomaga trzymać się planu. Dobrze jest mieć w pracy „rytuał początku” i „rytuał końca”, bo wtedy zapewniamy sobie bodźce potrzebne do tego, aby zacząć pracę, ale także w odpowiednim momencie ją skończyć.

Innymi słowy: nie tracimy godzin, by zabrać się do roboty (przecież takie odwlekanie zadań jest męczące samo w sobie), ale nie zacieramy także granicy między życiem prywatnym a zawodowym.  

„Kopniak karierowy”
„Kopniak karierowy”
- to cykl weekendowych felietonów poświęconych zagadnieniom pracy i kariery. W dniu odpoczynku szukamy nowych impulsów przydatnych na co dzień w życiu zawodowym. Chcemy inspirować i motywować, ale także stosować mobilizujące „kopniaki”. Bądźcie z nami!
iStock

Takimi rytuałami, które ułatwiają i usprawniają pracę mogą być różne rzeczy. Ile osób, tyle pewnie pomysłów. Dla jednych to poranna kawa lub herbata, dla innych kilka minut na portalu Facebook. Ktoś może medytować, rozmyślać, drzemać, ale dobre jest także spisanie listy zadań… na dzień następny.  

Jeśli pójdziecie do pierwszej lepszej księgarni, to zobaczycie półki uginające się pod ciężarek poradników „dobrego życia”, „dobrej pracy” czy „dobrego seksu”. Czymś podobnymi wydaje się być lista opublikowana na portalu magazynu „Time” przez blogera Erica Barkera. Autor zafascynował się wskazówkami zawartymi w jednej z książek Daniela Pinka.  

Daniel H. Pink dziś jest autorem bestsellerów na temat przedsiębiorczości, pracy i zarządzania, a kiedyś był asystentem szefa Departamentu Pracy USA i głównym autorem przemówień wiceprezydenta Ala Gore’a. Bloger wybrał 17 wskazówek, ja obcinam listę jeszcze bardziej. Niektóre pomysły są banalne, ale mimo tego często o nich zapominamy. A szkoda, bo lepiej je pamiętać i stosować. No to zaczynamy.  

Pamiętaj, żeby „dzień święty święcić”. W artykule „Time’a” mowa jest o „wzięciu Sabatu”, czyli po prostu o zapewnieniu sobie dnia wolnego. Pracujemy po godzinach, pracujemy wieczorami, pracujemy w weekendy. Nic dziwnego, że w poniedziałki jesteśmy zmęczeni. Prawo do dnia wolnego jest święte.  

Pamiętaj, że jesteś swoim kalendarzem i tak planuj czas, żeby nad tym kalendarzem panować. Dwa razy zastanów się, czy jakaś sprawa, spotkanie, zadanie są warte twojego czasu. Nie rezygnuj z priorytetów w życiu zawodowym i prywatnym.  

Pamiętaj, że jesteśmy istotami, które ciągle się uczą. Zadawaj pytania, zapraszaj na obiad mądrych ludzi (dodałbym: zapraszaj ludzi mądrzejszych od siebie) i czytaj, więcej czytaj.  

Pamiętaj, żeby przygotować listę rzeczy, których nie warto robić. Mogą na niej być niepotrzebne spotkania, czasochłonne nawyki itp.  

I na koniec, pamiętaj o rytuałach. Pracę trzeba z szacunkiem i pomysłem zacząć, ale trzeba też wiedzieć kiedy ją skończyć.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane