Prawie 70 mln zł dla Polsatu z reklam przy Euro 2008

Presserwis
opublikowano: 2008-06-24 08:05

Wpływy Polsatu ze sprzedaży czasu reklamowego przy transmisjach mistrzostw Europy w piłce nożnej do zakończenia ćwierćfinałów wyniosły 69,3 mln zł – wynika z danych AGB Nielsen Media Research. 

Są to jednak wielkości cennikowe, bez rabatów. Po ich uwzględnieniu na koncie stacji pozostanie ok. połowy tej kwoty, tym bardziej że część reklam stacja sprzedaje nie według cennika, lecz w pakietach GRP. Polsat nie zrekompensował więc sobie jeszcze wydatku na prawa do transmisji Euro 2008, za które zapłacił ok. 15 mln euro (ok. 50 mln zł).

Od początku Euro 2008 do końca ćwierćfinałów (7-22 czerwca) Polsat gromadził w czasie transmisji średnio 4,2 mln widzów, co dało mu 33,79 proc. udziału w rynku (38,22 proc. w grupie komercyjnej 16-49). Polsat Sport Extra miał w czasie meczów średnio 183 tys. widzów przy 1,49 proc. udziału w rynku (1,85 proc. w grupie 16-49), a Polsat Sport – 62 tys. i 1,04 proc. (1,32 proc.).