”Forbes” (Axel Springer Polska) jest liderem sprzedaży wśród miesięczników o tematyce biznesowej, a ”CKM” (Marquard Media Polska) prowadzi w segmencie miesięczników lifestylowych dla mężczyzn – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za pierwsze półrocze br.
Średnia sprzedaż polskiej edycji ”Forbesa” w pierwszym półroczu br. wyniosła 55 089 egz. To wynik o 16 proc. gorszy niż średnia sprzedaż w tym samym okresie 2004 roku ”Profitu” (miesięcznik ten przekształcił się w ”Forbesa” na przełomie roku). Średnia sprzedaż ”Businessman Magazine” (Business Press) wyniosła 35 630 egz. (spadek o 5,8 proc.), a ”Manager Magazin” – 24 418 egz. (ukazuje się od listopada ub. roku).
Średnia sprzedaż polskiej edycji ”BusinessWeeka” (AWR ”Wprost”), który od kwietnia 2004 roku jest dwutygodnikiem (wcześniej był miesięcznikiem), wyniosła w pierwszych sześciu miesiącach br. 13 738 egz.
Spadek sprzedaży notują także luksusowe magazyny dla mężczyzn. Liderem segmentu w pierwszym półroczu br. jest ”CKM” ze średnią 94 020 egz. (spadek w porównaniu z tym samym okresem ub. roku o 11,28 proc.). Wyprzedza w tej klasyfikacji inny tytuł należący do Marquard Media Polska - ”Playboya” ze średnią 67 686 egz. (spadek o 10,3 proc.). Trzeci jest ”Men’s Health Edycja Polska” (Motor-Presse Polska) – 61 381 egz. (spadek o 22 proc.).
GK, PRESSERWIS