Prezes Kraft Heinz: nastroje amerykańskich konsumentów są najgorsze od dekad

Bloomberg, MD
opublikowano: 2025-10-29 17:24

Carlos Abrams-Rivera, prezes giganta spożywczego Kraft Heinz ocenił, że nastroje amerykańskich konsumentów są blisko historycznego minimum, donosi Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

- Mamy obecnie jedne z najgorszych nastrojów konsumentów od dekad – powiedział Abrams-Rivera podczas spotkania z analitykami, poświęconego omówieniu wyników kwartalnych spółki.

Prezes Kraft Heinz wskazał, że inflacja oraz oczekiwane problemy wynikające z ograniczania przez rząd finansowania bonów żywnościowych stworzyły „trudne środowisko” dla konsumentów.

- Spodziewamy się przedłużenia tej presji poza czwarty kwartał, co wydłuży drogę do poprawy sytuacji konsumentów – powiedział Abrams-Rivera.

Bloomberg zwraca uwagę, że inne duże amerykańskie firmy spożywcze również sygnalizowały rosnącą presję wobec konsumentów, szczególnie tych o niższych dochodach. Mondelez International we wtorek wskazywał, że widać skłonność do ograniczania wydatków do najbardziej podstawowych produktów.

Niektórzy analitycy wskazują jednak, że firmy spożywcze notują gorsze wyniki nie z powodu pogorszenia sytuacji konsumentów, ale zmian ich preferencji żywieniowych. Zwracają uwagę, że firmy innych branż, np. linie lotnicze, czy duzi detaliści nie dostrzegają wyraźnego pogorszenia nastrojów konsumentów i wynikającego z tego osłabienia popytu.

Kraft Heinz ogłosił w środę, że w minionym kwartale jego organiczna sprzedaż spadła o 2,5 proc., mocniej niż oczekiwano. Spółka prognozuje obecnie, że w całym roku jej sprzedaż organiczna nett spadnie o 3,0-3,5 proc. Wcześniej zapowiadała zniżkę o 1,5-3,5 proc.