- Mamy obecnie jedne z najgorszych nastrojów konsumentów od dekad – powiedział Abrams-Rivera podczas spotkania z analitykami, poświęconego omówieniu wyników kwartalnych spółki.
Prezes Kraft Heinz wskazał, że inflacja oraz oczekiwane problemy wynikające z ograniczania przez rząd finansowania bonów żywnościowych stworzyły „trudne środowisko” dla konsumentów.
- Spodziewamy się przedłużenia tej presji poza czwarty kwartał, co wydłuży drogę do poprawy sytuacji konsumentów – powiedział Abrams-Rivera.
Bloomberg zwraca uwagę, że inne duże amerykańskie firmy spożywcze również sygnalizowały rosnącą presję wobec konsumentów, szczególnie tych o niższych dochodach. Mondelez International we wtorek wskazywał, że widać skłonność do ograniczania wydatków do najbardziej podstawowych produktów.
Niektórzy analitycy wskazują jednak, że firmy spożywcze notują gorsze wyniki nie z powodu pogorszenia sytuacji konsumentów, ale zmian ich preferencji żywieniowych. Zwracają uwagę, że firmy innych branż, np. linie lotnicze, czy duzi detaliści nie dostrzegają wyraźnego pogorszenia nastrojów konsumentów i wynikającego z tego osłabienia popytu.
Kraft Heinz ogłosił w środę, że w minionym kwartale jego organiczna sprzedaż spadła o 2,5 proc., mocniej niż oczekiwano. Spółka prognozuje obecnie, że w całym roku jej sprzedaż organiczna nett spadnie o 3,0-3,5 proc. Wcześniej zapowiadała zniżkę o 1,5-3,5 proc.
