Prognozy wzrostu popytu na srebro w 2021 r.

Dorota Sierakowska, analityk surowcowy DM BOŚ
opublikowano: 11-02-2021, 12:19
aktualizacja: 11-02-2021, 12:29

Druga połowa tygodnia na rynkach metali szlachetnych na razie upływa spokojnie. Wzrosty z poprzednich sesji wyhamowały na wykresach notowań złota oraz srebra. W przypadku tego drugiego kruszcu, ciekawym akcentem był jednak wczoraj raport The Silver Institute, dotyczący perspektyw dla rynku tego metalu w 2021 r.

Według instytutu, globalny popyt na srebro w bieżącym roku wzrośnie do poziomu 1,025 mld uncji, co byłoby najwyższym poziomem od 8 lat. The Silver Institute prognozuje wzrost popytu na srebro zarówno ze strony przemysłu, jak i inwestorów.

We wczorajszym raporcie podano, że sprzedaż srebrnych monet i sztabek ma wzrosnąć do 257 mln uncji w 2021 roku, co byłoby najwyższym poziomem od 6 lat. Instytut nie podał co prawda wyliczenia dotyczącego wzrostu aktywów funduszy ETF, ale zaznaczył, że pozytywnym trend w tym względzie również powinien się utrzymać.

Srebro jest także wykorzystywane w przemyśle, w tym w branży elektronicznej oraz przy produkcji paneli słonecznych, czyli w sektorach, które okazały się odporne na zawirowania związane z pandemią, a nawet na nich skorzystały. Według prognoz instytutu, w 2021 r. globalny popyt na srebro ze strony przemysłu wzrośnie o 9% do poziomu 510 mln uncji, czyli do najwyższego poziomu od 4 lat.

A co z popytem na srebrną biżuterię? Według szacunków The Silver Institute, także on ma wzrosnąć w 2021 roku, do poziomu 174 mln uncji – co jednak nadal byłoby poziomem niższym niż przed pandemią.

Niemniej, warto mieć na uwadze fakt, że wyższe ceny srebra zachęcają firmy wydobywcze do zwiększania produkcji kruszcu, a dodatkowo ożywia się produkcja srebra z recyklingu. Oba te czynniki będą ograniczały potencjał wzrostowy cen srebra w 2021 r., aczkolwiek jeśli duży popyt inwestycyjny się utrzyma, to i tak może on wystarczyć do tego, aby srebro zakończyło bieżący rok na wyraźnym plusie.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane