Przedsiębiorcy widzą duże zalety sprzedaży bezpośredniej

Vibor Mulić
14-02-2000, 00:00

Vibor Mulić: Przedsiębiorcy widzą duże zalety sprzedaży bezpośredniej

ATRAKCYJNA OFERTA: Przejrzysty system umożliwia szybki awans ludziom ambitnym, dynamicznym i pracowitym — ocenia Vibor Mulić. fot. Borys Skrzyński

Sprzedaż jest częścią handlu, czyli procesu wiążącego produkcję z rynkiem zbytu. Jej celem jest wymiana informacji handlowych oraz usług i produktów, prowadząca do przepływów pieniężnych, a w rezultacie powodująca osiąganie zysków. Tyle wynika z klasycznej definicji.

PODSTAWOWĄ RÓŻNICĄ pomiędzy sprzedażą w znaczeniu ogólnym a sprzedażą bezpośrednią jest niewątpliwie osobisty kontakt w tej drugiej pomiędzy sprzedawcą prezenterem a finalnym odbiorcą. Pozwala to nie tylko na pełniejsze zaprezentowanie walorów produktów czy usług, ale również na wytworzenie więzi emocjonalnej oraz otrzymanie od klientów informacji zwrotnej. Dzięki temu firma buduje tzw. brand loyalty, czyli przywiązanie konsumenta do marki. Uzyskuje również wiarygodne informacje o rynku i postawach konsumentów, oszczędzając duże pieniądze, które musiałaby wydać na kosztowne badania wykonywane przez profesjonalne ośrodki.

DLACZEGO stosunkowo niewiele firm korzysta z takiej formy sprzedaży? Ponieważ zbudowanie sieci dystrybucji bezpośredniej, selekcja i szkolenie pracowników, a przede wszystkim motywowanie ich do skutecznej pracy nie jest wcale łatwe i wymaga dobrego przygotowania. W tym zakresie doskonale poradziła sobie firma Zepter — międzynarodowy holding, obecny w Polsce od ośmiu lat. Prowadzi on swoją działalność wyłącznie opierając się na systemie sprzedaży bezpośredniej. Aż 13 tysięcy przeszkolonych przedstawicieli prowadzi prezentacje dla klientów w całym kraju.

KONIECZNIE należy podkreślić stosunek firmy do pracowników, którzy postrzegani są jako jeden z najcenniejszych jej zasobów. Zepter International opracował unikalny system motywacyjny, zgodny z mottem firmy „System jest dla człowieka, a nie człowiek dla systemu” i oparty na piramidzie potrzeb, opracowanej przez Abrahama Maslova. Nawiązuje ona do tych oczekiwań człowieka, których spełnienie wywołuje mechanizmy motywacyjne. Należą do nich (poza potrzebami fizjologicznymi) potrzeba pewności, uznania, akceptacji, przynależności i samozadowolenia. Pracownik przechodzi cykl szkoleń z zakresu technik sprzedaży, marketingu i psychologii, co pozwala mu dobrze przygotować się do pracy w charakterze prezentera. Firma oferuje swoim ludziom elastyczne zasady współpracy, niezależność oraz możliwość wykazania się inicjatywą i kreatywnością. Jest to najprostsza droga do sukcesu dla entuzjastów i osób przedsiębiorczych.

WYNAGRODZENIE każdego prezentera w firmie Zepter zależy wyłącznie od jego zaangażowania w pracę, kompetencji i inicjatywy. Przejrzysty system umożliwia szybki awans ludziom ambitnym, dynamicznym i pracowitym. Nic dziwnego, że podmioty zajmujące się sprzedażą bezpośrednią mają coraz więcej pracowników. Zepter International Poland dlatego osiągnął już liczbę 13 tysięcy przedstawicieli, ponieważ jego konsekwentny i motywujący system awansu zawodowego przyciąga ludzi, szukających dla siebie atrakcyjnego miejsca pracy.

NA SPRZEDAŻY bezpośredniej zyskuje cała gospodarka. Należy podkreślić, iż ta forma sprzedaży szczególnie rozwija przedsiębiorczość. Dotyczy to zarówno osób, które dopiero zaczynają pracować w zawodzie prezentera, jak i tych, które związane są z firmą od dawna. Wielu współpracowników holdingu Zepter prowadzi własną działalność gospodarczą. Będąc szefami małych prywatnych przedsiębiorstw — płacą oni podatki, inwestują w rozwój swoich firm i przyczyniają się do zmniejszania bezrobocia, z korzyścią dla całej polskiej gospodarki.

Vibor Mulić jest prezesem Zepter International Poland

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Vibor Mulić

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Przedsiębiorcy widzą duże zalety sprzedaży bezpośredniej