Po raz kolejny na zlecenie redakcji „PB” Expert Monitor przeprowadził badanie poziomu zadowolenia Czytelników. Do jednego z czerwcowych numerów dziennika dołączona została ośmiostronicowa ankieta razem z kopertą zwrotną. Kwestionariusz został również zamieszczony na stronach internetowych „Pulsu Biznesu”.
Jak mówi Andrzej Stepanów, dyrektor marketingu Bonnier Business (Polska) otrzymano prawie 1000 uzupełnionych ankiet. Ich analiza, wzorem lat ubiegłych, będzie bardzo pomocna przy planowanych na jesień zmianach w „Pulsie Biznesu”. Przypomina, że wyniki zeszłorocznej ankiety miały istotny wpływ na wprowadzenie od 15 wrzenia ubiegłego roku nowej sekcji „Przedsiębiorca” oraz modyfikacji layoutu dziennika. Zmiany zostały pozytywnie ocenione zarówno przez Czytelników jak i ekspertów. W luty br. branżowa organizacja SND uznała „Puls Biznesu” za jeden z pięciu najlepiej zaprojektowanych dzienników świata.
Według Agory Monitoring w okresie styczeń-czerwiec br. przychody reklamowe „Pulsu Biznesu” wyniosły 18,8 mln zł (wzrost o 33,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2003r.) co daje mu miejsce w pierwszej dziesiątce najlepiej zarabiających dzienników w Polsce. Rośnie również sprzedaż dziennika, która w maju tego roku była o 2,2 proc. wyższa niż w roku ubiegłym i osiągnęła wielkość 24 248 egz. Z pierwszych danych, jakie wydawca uzyskał od kolporterów wynika, że sprzedaż „PB” 5 lipca miała najwyższą wartość w tym roku. Pojawił się wtedy w dzienniku dodatek i płyta CD poświęcona programom finansowanym z funduszu „Phare 2002”. Przewodnik został przygotowany wspólnie z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. Na wysoką sprzedaż dziennika wpłynęły niestandardowe działania promocyjne. Dodatek promowały m.in. kilkuminutowe wywiady przeprowadzone przez Monikę Niewinowską, dziennikarkę „PB” z przedstawicielami PARP oraz przedsiębiorcami, którzy skorzystali już w funduszy pomocowych UE emitowane w kilkudziesięciu lokalnych stacjach radiowych.
Na jesieni br. wydawca „PB” planuje dużą konferencję z udziałem Al Gora byłego wiceprezydenta USA - dzisiaj aktywnego biznesmena, zasiadającego we władzach spółek teleinformatycznych. Al Gore jest m.in. głównym doradcą Google Inc. Organizatorzy liczą, że w spotkaniu poświęconym przyszłości rynku teleinformatycznego w Polsce i na świecie wezmą udział przedstawiciele kadry zarządzającej czołowych spółek z branży IT w Polsce. Imprezie będzie towarzyszyła kampania reklamowa dziennika, która swoim zasięgiem obejmie outdoor, radio i magazyny branżowe. Planowane są również zintegrowane działania z zakresu BTL wykorzystujące również call centre dziennika. Działania będą realizowane przy wsparciu obecnych partnerów „Pulsu Biznesu” zarówno w zakresie kreacji jak i zakupu mediów. Jak mówi Andrzej Stepanów wartość kampanii sięgnie kilkuset tysięcy złotych.