Banki w Polsce obsługują coraz więcej klientów. Jak wynika z danych po IV kw. 2019 r., na koniec roku banki obsługiwały łącznie 48,6 mln klientów, z czego 45,6 mln to klienci detaliczni.

Tak wysokie liczby biorą się stąd, że wielu klientów dubluje się między bankami. Każda instytucja zlicza daną osobę, jako swojego klienta. Tymczasem przeciętny klient banku korzysta z oferty nawet kilku instytucji. W jednym banku ma lokaty, w innym konto, a w jeszcze innym kredyt. Dodatkowo klientami dla banków są też przedsiębiorstwa, miasta, gminy czy szkoły.
Najwięcej klientów obsługiwał na koniec ubiegłego roku PKO Bank Polski – blisko 11 mln. Zdecydowana większość z nich, bo aż 10,4 mln to klienci detaliczni. Na drugim miejscu znalazł się Bank Pekao z liczbą 5,6 mln klientów, a na trzecim Santander Bank Polska, który obsługuje 5 mln klientów.
W niektórych bankach ubyło klientów. Jest to spowodowane w głównej mierze czyszczeniem statystyk z nieaktywnych rachunków. Banki mają obowiązek kontaktować się z klientami, którzy od dawna nie logowali się na swoich kontach. Jeżeli ustalą, że rachunek jest nieużywany, lub jego właściciel nie żyje, zamykają konto.