Rekomendacje

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 2000-03-09 00:00

REKOMENDACJE

AGORA. Analitycy Salomon Smith Barney wyznaczyli docelową cenę akcji spółki w ciągu 12 miesięcy na 200 zł i przyznali jej rating 2M, „lepiej od rynku, średnie ryzyko”.

Według twórców raportu, Agora szybko dołączyła do czołówki polskich spółek TMT (technologia, media i telekomunikacja). W zeszłym roku sprzedaż sztandarowego produktu spółki, „Gazety Wyborczej”, wzrosła o 2,6 proc. osiągając poziom 450 tys. nakładu dziennie. W zeszłym roku udział Agory w rynku reklamy drukowanej wyniósł około 61,7 proc. Z uwagi na fakt, że „Gazeta Wyborcza” dostarcza obecnie 98 proc. wpływów reklamowych, spółka zdecydowała się na inwestycje w lokalne rozgłośnie radiowe. Na koniec grudnia 1999 roku posiadała udziały w 13 stacjach radiowych, których łączny udział w rynku szacowany jest na 9,8 proc. Silne zaplecze pozwala, zdaniem SSB, na zdobycie jednej z czołowych pozycji na rynku usług internetowych. W ciągu najbliższych dwóch lat spółka planuje przeznaczyć na inwestycje związane z rozwojem portalu 54 mln zł.

OPTIMUS. Specjaliści z SSB oceniają, że w okresie 12 miesięcy cena papierów Optimusa może wzrosnąć do 350 zł, niemniej jednak zakup akcji, które powinny zachowywać się lepiej od rynku, ma raczej charakter spekulacyjny. Mimo że spółka jest niekwestionowanym liderem rynku internetowego w Polsce, jej przychody z tego tytułu są znikome. W zeszłym roku wyniosły około 5 mln zł, co stanowi mniej niż 1 proc. całości przychodów spółki. Analitycy uważają, że osoby, które nie załapały się na poprzednie wzrosty, mogą wykorzystać przecenę walorów spółki do ich zakupu.

COMARCH. W ciągu najbliższego roku, zdaniem SSB, cena docelowa akcji krakowskiej spółki powinna oscylować na poziomie 330 zł. Analitycy przyznali firmie rating 3 H, „neutralnie, wysokie ryzyko”. O popularności spółki przesądza w ostatnim okresie głównie utworzenie wspólnie z RMF FM portalu internetowego Interia.pl. Na koniec 1999 roku Interia posiadała 60 tys. użytkowników, co stanowiło 10 proc. rynku, zaś plany na ten rok zakładają wzrost tej liczby do 600 tys. Jak oceniają specjaliści SSB na korzyść spółki przemawiać będzie także rozwijanie usługi dostępu do Internetu za pomocą telefonu komórkowego.

COMPUTERLAND. SSB obniżył rekomendację dla Computer-Landu z „lepiej niż rynek, spekulacja” do „neutralnie, wysokie ryzyko”. 12-miesięczna cena docelowa została ustalona na 110 zł. Zmiana oceny wynika głównie z dużego wzrostu ceny akcji w ostatnich miesiącach.

PROKOM. Podobnie jak w przypadku ComputerLandu, SSB zweryfikowało ocenę gdyńskiego Prokomu. Obecnie analitycy zalecają zachowanie neutralnej pozycji przy wysokim ryzyku. Poprzednia rekomendacja oceniała inwestycje w akcje spółki na „lepiej od rynku, wysokie ryzyko”. Obniżenie rekomendacji jest wynikiem prowadzonego przez NIK postępowania w sprawie kontraktu dla ZUS.

SOFTBANK. SSB rekomenduje zachowanie neutralnej pozycji, przy wysokim ryzyku wobec akcji Softbanku. Spółce przyznano równocześnie rating 3H, zaś docelową cenę wyznaczono na 300 zł.

Zdaniem analityków, ostatnie zakupy spółek zajmujących się świadczeniem dostępu do Internetu mają na celu skonsolidowanie ich w jedną firmę, która zajmowałaby drugą pozycję na rynku po TP SA. Firma nie zamierza jednak koncentrować się wyłącznie na dostępie do Internetu, ale chce równocześnie rozwijać nowe produkty bazujące na tej technologii. Szczególne nadzieje wiąże się z bankowością internetową, która jest jeszcze mało popularna wśród polskich podmiotów finansowych.