Czytasz dzięki

Rośnie „Allegro” dla sektora gier

opublikowano: 18-12-2018, 22:00

DifferentPlatform, która zebrała właśnie kapitał na start, umożliwi graczom odsprzedawanie używanych cyfrowych gier. Połączy ich z resztą rynku: producentami i wydawcami

Fundusz Tar Heel Capital Pathfinder i prywatny inwestor związany z rynkiem gier wyłożyli 1,5 mln zł na rozwój nowej przestrzeni dla cyfrowej dystrybucji gier — DifferentPlatform. Jej koncept opracowali Grzegorz Szabla i Bartłomiej Skarbiński, związani wcześniej z platformą Kinguin, również z sektoragamingowego. Stawiają na kompleksowość i w jednym miejscu chcą skupić producentów, wydawców, branżowych liderów opinii oraz samych graczy. Konstrukcja platformy ma bazować na blockchainie — wszystkie transakcje będą przeprowadzane właśnie w technologii rozproszonych rejestrów, co zagwarantuje ich transparentność. Rynkową nowością ma być natomiast opcja odsprzedaży przez graczy używanych gier cyfrowych.

— Na DifferentPlatform zarobi nie tylko właściciel gry, lecz także jej producent, z którym chcemy się dzielić zyskiem ze sprzedaży — zapewnia Grzegorz Szabla.

— Chcemy być alternatywą dla platform należących do gigantów tego rynku — dodaje Bartłomiej Skarbiński.

Założyciele DifferentPlatform nastawiają się głównie na małych i średnich producentów gier. Chcą też współpracować z niezależnymi twórcami poprzez wspieranie ich w działaniach marketingowych i pomoc w finansowaniu projektów w modelu crowfundingowym. Projekt ma zadebiutować na rynku w trzecim kwartale 2019 r. Arkadiusz Seńko, partner zarządzający grupy Tar Heel Capital Pathfinder, zaznacza, że inwestując w platformę fundusz postawił przede wszystkim na doświadczenie menedżerskie jej pomysłodawców, ich znajomość branży i konsekwencję w działaniach.

Nie jest to pierwszy gamingowy projekt w portfelu Pathfindera. Wiosną 2018 r. fundusz sprzedał Unikrnowi (e-sportowe zakłady bukmacherskie) 60-procentowy pakiet udziałów w ChallengeMe. GG (platforma do organizacji turniejów e-sportowych). Częścią zapłaty były akcje Unikrn, w którą inwestorsko zaangażowani są już m.in. Mark Cuban, właściciel Dallas Mavericks, drużyny NBA i aktor Ashton Kutcher. © Ⓟ

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane