
Rak piersi jest jedną z najczęściej diagnozowanych chorób nowotworowych kobiet. Może się pojawić niezależnie od wieku i stylu życia, jednak diagnoza to nie wyrok. Rak piersi w I i II stadium jest uleczalny w 90 proc. przypadków. Każdy kolejny stopień zaawansowania choroby zmniejsza szanse na wyleczenie o 25 proc. Dane potwierdzają, że pokonanie choroby wykrytej w początkowym etapie jest możliwe, dlatego ogromne znaczenie ma profilaktyka – regularne badanie USG i comiesięczne samobadanie piersi.
Profilaktyka ma znaczenie
– Niestety nadal wiele kobiet nie wykonuje regularnych badań profilaktycznych. Żyją w przekonaniu, że temat choroby ich nie dotyczy lub ze strachu i niewiedzy odkładają badanie na później. Do lekarza często zgłaszają się już w zaawansowanym stadium, kiedy rak stwarza realne zagrożenie dla życia. To zjawisko dodatkowo pogłębiła pandemia. Rak piersi tylko w 5-10 proc. ma charakter dziedziczny. Potrzebne są szerokie działania, które uświadomią każdej kobiecie znaczenie profilaktyki i zdrowego stylu życia, który może zmniejszyć szanse na zachorowanie. Przede wszystkim istotne jest wykonywanie regularnych badań. Chociaż nie mamy pełnego wpływu na to, czy zachorujemy, możemy wpłynąć na to, jak ta historia się zakończy. Nie pozwólmy, aby było za późno – mówi Anna Kupiecka, prezeska Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej.

Aby zwiększyć świadomość wagi profilaktyki raka piersi, a także by wesprzeć kobiety, które już zachorowały, firma Purella wraz z Ewą Chodakowską po raz trzeci przez cały październik prowadzi kampanię społeczną ThinkPink pod hasłem międzypokoleniowość. Akcja ma zwrócić uwagę, że rak piersi może dotknąć kobiety w każdym wieku. Zachęca również do przełamania tabu w rozmowach z bliskimi kobietami na temat zdrowia.
– Profilaktyczne badania, podobnie jak odżywcza dieta i aktywność fizyczna, powinny się stać dobrym nawykiem każdego z nas. Dbając o siebie, możemy też stać się wzorem dla innych. Każde moje działanie jest kierowane w stronę wsparcia kobiet. Chcę zainspirować wszystkie Polki do tego, by nie tylko pamiętały, że ich zdrowie jest najważniejsze, ale też przypominały o tym innym kobietom – mówi Ewa Chodakowska, propagatorka zdrowego stylu życia i ambasadorka ThinkPink.
Razem możemy więcej
Z okazji Różowego Października Ewa Chodakowska razem z Purellą ponownie przygotowała limitowany baton ThinkPink. 10 proc. z jego sprzedaży wesprze Fundację OnkoCafe – Razem Lepiej. Dotychczas Purella przekazała ponad 120 tys. zł na rzecz fundacji i wsparcie kobiet z rakiem piersi. Pieniądze zostały wykorzystane m.in. na konsultacje psychologiczne i rehabilitację.
W celu nagłośnienia potrzeby dzielenia się wiedzą nt. profilaktyki nowotworowej do akcji dołączyła w tym roku – w roli ambasadorki – Omenaa Mensah, prezeska i założycielka Omenaa Foundation, filantropka, dziennikarka, businesswomen.
– Od wielu lat działam charytatywnie i aktywnie angażuję się w różne akcje charytatywne. Pomagam dzieciom w Polsce i Afryce w dostępie do edukacji, wspieram uchodźczynie z Ukrainy i ich dzieci. Wsparcie kampanii społecznej ThinkPink było więc dla mnie naturalną decyzją. Edukacja, wiedza i świadomość to podstawa profilaktyki. A Polki ciągle za rzadko się badają, boją się diagnozy, mają za małą wiedzę. Wierzę, że takie akcje przybliżają i oswajają temat raka piersi. Zaangażowanie osób publicznych w takie przedsięwzięcia także jest ważne. Uważam, że to nasza odpowiedzialność. Powinniśmy wykorzystywać swoją rozpoznawalność w słusznym społecznie celu – mówi Omenaa Mensah.
Akcja wystartowała z początkiem października. Specjalne batony i zestawy są dostępne przez cały miesiąc m.in. w sklepach on-line www.purella.pl i www.bebio.pl oraz w sklepach stacjonarnych partnerów akcji.
Głównymi partnerami kampanii społecznej ThinkPink są inwestorzy Purelli – Rafał Brzoska i Omena Mensah wspólnie z firmą InPost.
Więcej informacji: purellapomaga.pl