Semeniuk: w najbliższych dniach instrumenty pomocowe dla zamkniętych branż

  • PAP
opublikowano: 25-03-2021, 17:10

Instrumenty pomocowe dla zamkniętych branż zostaną zaprezentowane w ciągu najbliższych dni, najpewniej będzie to przedłużenie tarczy branżowej i rozszerzenie jej o kolejne kody PKD - powiedziała wiceminister rozwoju Olga Semeniuk. Dodała, że rozważane są też inne instrumenty wsparcia.

Olga Semeniuk
Olga Semeniuk
fot. Marek Wiśniewski/Puls Biznesu

W czwartek rząd poinformował o wprowadzeniu kolejnych obostrzeń, które mają obowiązywać od soboty 27 marca do 9 kwietnia. Zostaną zamknięte wielkopowierzchniowe sklepy meblowe i budowlane o powierzchni powyżej 2 000 m2. Centra i galerie handlowe – tak jak obecnie – pozostaną zamknięte, z wyjątkiem m.in.: sklepów spożywczych, aptek i drogerii, salonów prasowych, księgarni. Nie będą mogły działać salony fryzjerskie, urody i kosmetyczne.

"Każde zamknięcie nawet najmniejszej branży jest dla naszej gospodarki szkodliwe, ale nie mieliśmy wyjścia, bo zdrowa gospodarka to zdrowe społeczeństwo" - podkreśliła w rozmowie z PAP wiceminister rozwoju, pracy i technologii.

Poinformowała, że od kilku dni resort konsultuje wraz z Polskim Funduszem Rozwoju różne warianty pomocowe dla firm objętych lockdownem. "Najpewniej będą to instrumenty z tarczy branżowej, które w razie utrzymującej się złej sytuacji pandemicznej będą przedłużane, jak również rozszerzane o kolejne kody PKD" – przekazała Semeniuk.

Dodała, że rozważane są też inne instrumenty wsparcia. "Wsłuchujemy się w postulaty przedsiębiorców i będziemy się starali znaleźć nowe narzędzia i instrumenty uzupełniające. Dziś rozmawiam na ten temat z branżą beauty oraz sklepami m.in. meblowymi i budowlanymi" - powiedziała.

Jednocześnie zapewniła, że przedsiębiorcy najbardziej poszkodowani przez lockdown, którzy będą się mieścili w kryteriach tarczy branżowej, będą mogli skorzystać z pomocy.

Jak mówiła, instrumenty pomocowe dla zamkniętych branż zostaną zaprezentowane w ciągu najbliższych dni. "Będą one rzecz jasna funkcjonowały od momentu zamknięcia. Prowadzimy w tej sprawie bardzo intensywne rozmowy z Ministerstwem Finansów i Grupą PFR, by przygotować format wsparcia" – zaznaczyła wiceszefowa MRPiT.

Dodała, że na ten moment nie jest planowane uruchomienie trzeciej tarczy PFR, co wiązałoby się z koniecznością notyfikacji w Komisji Europejskiej. Przypomniała, że nabory do tarczy PFR 2.0. zakończyły się 28 lutego. W dalszym ciągu można jeszcze składać odwołania. Termin upływa 31 marca.

"Będziemy starali się znaleźć narzędzia uzupełniające, które wesprą zamknięte firmy. Podstawowym narzędziem wsparcia pozostaje tzw. tarcza branżowa, w skład której wchodzą cztery instrumenty: zwolnienie z ZUS, świadczenie postojowe, mała dotacja do 5 tys. zł i dofinansowanie wynagrodzeń pracowników zatrudnionych na umowę o pracę i umowę zlecenie. Mam nadzieję, że już niebawem będziemy te instrumenty wydłużać i rozszerzać o nowe kody PKD. Chodzi o te rodzaje działalności, które od soboty będą objęte lockdownem" - powiedziała Semeniuk.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane