Sfinks Polska planuje sprzedaż marki SPHINX. Projekt jest wart co najmniej 75 mln zł

ON, PAP Biznes
opublikowano: 2025-06-06 16:32

Sfinks Polska planuje sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa (ZCP), obejmującej działalność prowadzoną pod marką SPHINX. Spółka liczy na co najmniej 75 mln zł, które mają wesprzeć rozwój sieci restauracji i zakończenie restrukturyzacji.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Projekt obejmuje działalność Sfinks Polska prowadzoną pod marką SPHINX, w tym w szczególności: znaki towarowe SPHINX, restauracje własne prowadzone pod tą marką, umowy franczyzy marki SPHINX, umowy najmu, podnajmu i inne umowy związane z działalnością prowadzoną pod marką SPHINX oraz zasoby przypisane do tej działalności.

"Zarząd nie wyklucza przy tym sprzedaży ZCP do spółki zależnej i możliwości pozyskania przez tę spółkę zależną inwestora zainteresowanego udziałem w Projekcie" - napisano w komunikacie.

"Emitent wstępnie zakłada ewentualne pozyskanie środków finansowych z realizacji Projektu na poziomie nie mniej niż 75 mln zł skorygowane o różnicę pomiędzy wartością wniesionych do ZCP zobowiązań i należności (przed opodatkowaniem)" - dodano.

Spółka podała, że celem tej operacji jest zakończenie realizacji układu przyjętego w ramach uproszczonego postępowania restrukturyzacyjnego, umożliwienie rozwoju w pozostałych obszarach działalności spółki i zapewnienie szybszego tempa rozwoju sieci Sfinks.