Śmiałe plany LPP

ISB, DI
19-02-2009, 15:12

Spółka odzieżowa LPP zwiększy w I połowie 2009 r. swoją powierzchnię sklepową o 21 tys. m. kw. do 245,8 tys. m. kw., poinformował w czwartek wiceprezes Dariusz Pachla.

"Realizacji tych założeń jesteśmy pewni, bo prace nad centrami handlowymi, są zakończone lub bardzo zaawansowane. Dalszy horyzont jest trudny do określenia, głównie ze względu na opóźnienia lub odwołania projektów deweloperskich" - powiedział Pachla. Dodał, że problem dotyczy w dużym stopniu np. Rumunii, a Polskę dotknął w minimalnym stopniu.

"Taka sytuacja akurat nas nie martwi, bo może wprawdzie zahamować tempo rozwoju naszej sieci, ale konkurencja znajduje się w takiej samej sytuacji, a nasza pozycja konkurencyjna jest dobra" - powiedział Pachla. Według niego na koniec pierwszego półrocza LPP ma mieć 668 sklepów, z czego 225 sieci "Reserved". Spółka już w listopadzie zapowiedziała, że zmniejszy planowane na pierwszą połowę tego roku inwestycje w rozbudowę sieci. Pierwotne plany rozbudowy sieci zostały zredukowane o połowę.

Pachla poinformował też, że zarząd zaproponuje, żeby nie wypłacać dywidendy z zysku za zeszły rok. Dodał, że firma nie planuje przeprowadzenia w tym roku kolejnej akwizycji.

Pod koniec zeszłego roku LPP sfinalizowało przejęcie spółki Artman i konsolidował jej wyniki za dwa ostatnie miesiące roku.

Narastająco w I-IV kw. 2008 r. grupa LPP miała zysk netto na poziomie 172,4 mln zł wobec 134,7 mln zł w poprzednim roku. Gdyby wyłączyć wpływ Artmana, wynik wyniósłby 161,6 mln zł. Obroty wyniosły odpowiednio 1622,4 mln zł wobec 1274,3 mln zł w 2007 r., a z wyłączeniem Artmana wynik za 2008 r. wyniósłby 1551,9 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISB, DI

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu