Największa azjatycka firma odnotowała sprzedaż w wysokości 397,4 mld dolarów tajwańskich (12,6 mld USD) w styczniu i lutym. Nie zaszkodził jej fakt, że Apple zmaga się ze spadkiem popytu na iPhone’y, szczególnie w Chinach. Amerykański gigant to największy klient TSMC, w ubiegłym roku odpowiadał za 25 proc. zamówień.
Szykuje się dobry kwartał
Tajwańska spółka zyskuje dzięki zwiększonej produkcji technologii opartych na sztucznej inteligencji, szczególności na rozwoju dużych modeli językowych. TSMC jest głównym dostawcą zaawansowanych chipów do procesorów Nvidii, jednej z najcenniejszych spółek świata.
W styczniu kierownictwo azjatyckiej firmy poinformowało, że spodziewa się powrotu do solidnego wzrostu w tym kwartale. Zamierza też zwiększyć wydatki kapitałowe w 2024 r., co sugeruje, że spodziewa się ożywienia popytu na komputery i smartfony.