W poniedziałek okaże się, czy wzrost cen okazał się pomocny w zrównoważeniu kosztów produkcji dla Heinekena. Prognozy na cały rok będą zależne od ograniczenia spadków wolumenu piw premium. Utrzymanie wzrostu sprzedaży kraftowych trunków “pomoże w ustalaniu cen”, które prawdopodobnie będą rosły w wolnym tempie w pierwszych miesiącach 2023 r.
AB InBev stara się odzyskać USA
Belgijski producent piwa AB InBev ma większe powodu do niepokoju, jeśli idzie o wyniki kwartalne. W ostatnim czasie znalazł się pod ostrzałem krytyki ze strony amerykańskich konserwatystów, których oburzyła współpraca firmy z transseksualnym influencerem w celu promowania marki Bud. Teraz spółka pokłada nadzieję na przyciągnięcie konsumentów letnią kampanią reklamową.
Rentowność firmy w USA jest zagrożona. InBev stracił ponad 6 proc. udziału w tamtejszym rynku. Firma będzie potrzebowała dodatkowych wydatków marketingowych, co może wpłynąć negatywnie na wyniki w dalszej części roku, twierdzą analitycy Bloomberg Intelligence.