W kwartale wrześniowym chiński gigant gamingowy osiągnął zysk netto w wysokości 53,2 miliarda juanów (7,4 mld USD), przewyższając średnią prognozę wynoszącą 45,3 miliarda juanów. Przychody wzrosły natomiast o 8 proc. do poziomu 167,2 miliarda juanów, co jest zgodne z oczekiwaniami rynku.
Tencent, największy na świecie wydawca gier, odniósł sukces dzięki współpracy z firmą Nexon Co. przy tworzeniu gry mobilnej, co przyczyniło się do ożywienia jego kluczowego segmentu biznesu. Ponadto Tencent wsparł finansowo rekordowo popularną grę na PC, "Black Myth: Wukong", umacniając swoją pozycję jako ważnego inwestora w branży gier.
Dobre wyniki mogą wzmocnić oczekiwania, że Tencent okaże się bardziej odporny na chińskie problemy gospodarcze niż konkurenci tacy jak Alibaba Group Holding Ltd. i JD.com Inc., którzy borykają się z trudnościami wynikającymi z ostrożności konsumentów. Akcje firmy Prosus NV, głównego akcjonariusza Tencent, pozostały w dużej mierze stabilne na europejskich rynkach.
Tencent rozpoczyna kluczowy sezon wyników dla największych chińskich firm technologicznych, podczas gdy rząd w Pekinie wprowadza szeroki pakiet bodźców ekonomicznych, od obniżek stóp procentowych po wymiany długu, aby ożywić gospodarkę.