Svyaznoy, spółka, której współwłaścicielem jest koncern telekomunikacyjny MagaFon, operatora sieci komórkowej należący do Usmanova, poinformował o otrzymaniu zamówienia na 236 samochodów w czerwcu, w pierwszym miesiącu rozpoczęcia sprzedaży wspólnie z importerem Moscow Tesla Club. Tymczasem od 2014 r. w całej Rosji zarejestrowano zaledwie około 300 samochodów Tesli.

Wzrost sprzedaży ma miejsce mimo tego, że kalifornijska firma nie ma żadnych sklepów ani stacji ładowania w Rosji.
Tesla, która od piętnastu lat obecnościo na rynku walczy o zysk, by ograniczyć straty zwiększa produkcję swojego sedana Modelu 3, który jest najbardziej przystępny cenowo dla potencjalnych nabywców.
Kupujący z Rosji wybrali konfigurację Tesli poprzez stronę internetową Svyaznoya, dokonali przedpłaty i wyboru dostawy pojazdu do dowolnego miasta, w którym firma ma jeden ze swoich 5 500 sklepów z telefonami. Około 43 proc. złożonych zamówień dotyczyło sedana Model S, a 26 proc.sportowego pojazdu użytkowego Model X. Wzięciem cieszyły się też Model 3, zapowiadany jako bardziej przystępny samochód oraz roadster.
Według deklaracji firmy, Tesle mogą dotrzeć do Rosji w ciągu czterech miesięcy po wysłaniu drogą morską z USA. Są one dostosowywane do wymagań klientów w fabryce Tesli w Holandii.
Rosyjscy klienci Tesli nabywają pojazdy Tesli pomimo ceny detalicznej o 60 proc. wyższej niż w Europie Zachodniej, głównie ze względu na cło, opłatę za złomowanie i inne lokalne przepisy. Mimo to wielu lokalnych przedsiębiorców z sektora high tech i menedżerów najwyższego szczebla decyduje się na zakup pojazdów kultowej marki. W USA model S i model X mogą kosztować powyżej 100 tys. USD. Model 3, którego cena początkowa wynosiła 35 tys. USD, jest obecnie dostarczany tylko w droższych wersjach.
Wśród pierwszych znanych właścicieli Tesli w Rosji wymienić można Hermana Grefa, szef największego kredytodawcy Rosji Sberbanku, miliardera Romana Abramowicza i prezes Mail.ru Dmitrija Grishina.